Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Risti hakusessa

11 kommenttia

kesä2010 068Ellei peräti hukassa! Kenen maineen perässä minä oikein ravaan, tämä on hankala kysymys, jonka kanssa saan painia tavan takaa.

Risti vain, risti vain kerskaus on mulla…näin sitä nuorena uskovana hurskaasti laulettiin. Vaan on tainnut tuo risti usein jäädä piiloon. Kyllähän minä siitä pappina saarnaan ja haluan julistaa Jeesusta. Mutta! Oma maine on myös mukana ja oma hipiä on ohut.

Miksi muutama vuosi sitten sukelsin sosiaalisen median virtaan? Hain virkaa ja piti saada näkyvyyttä. No, virkaa en saanut, mutta näkyvyyttä tuli, mistä kummastakin olen iloinen.
Miksi edelleen olen tässä virrassa? Pitää edelleen näkyä.
Miksi aion jatkaa? Näkyvyys on jo tapa.

Että silleen! Mitä tässä vielä tunnustaisin, kun katson omaan peiliini? Eiköhän tässä ole yhdeksi kerraksi ja omaatuntoani rauhoittamaan. Tunnustetaan sitten toiste lisää.

Mutta sen vielä sanon, että Herramme on armollinen myös tällaista kohtaan. Totuutta Hän haluaa salatuimpaan saakka ja totuus tekee vapaaksi. Ei minun tarvitse peitellä vikojani, ei ainakaan Herrani eikä itseni edessä. Ja jospa Hän armollisesti käyttääkin vikojani hyväkseen. Eihän esillä oleminen sinänsä ole väärin, ja hyväksyntä lienee ihmisyyteen kuuluvaa, kunhan tiedostaa tilanteen ja muistaa katsoa ristiin, sovituksen paikkaan.

Jeesus ei juossut maineensa perässä, mutta maine Hänestä kiiri kaikkialle. Katso vaikka Luukas 4:37

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

11 thoughts on “Risti hakusessa

  1. Ehkä Jeesus kiinnostaisi tänäänkin ihmisiä. (Jos Hänen todellisuutensa näkyisi meissä).

    Tykkää

  2. Kenen maineen perässä… tai kenen hyväksi? Ketä/mitä palvellen, ketä/mitä palvoen? Ketä varten?
    Tuota on kyllä hyvä aika ajoin miettiä.

    Eräässä raamattuopetuksessa muistutettiin, että Herra kasvattaa meitä Taivasta varten. Emme vielä tiedä, millaisia tehtäviä meillä Taivaassa on.

    Paras tie on se, minkä Hän meille johdattaa, se askel jonka Hän meille valaisee, kaiken kohtaamamme saamme kuitenkin ottaa haasteeksi Hänen kädestään. Hän on Armollinen

    Tykkää

  3. ”Minä sanon teille: jos nämä (opetuslapset) olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat.” Soittajan tehtävä on soittaa, kirjoittajan kirjoittaa.

    Tuli mieleeni, että Jumala on luonut sellaisiakin ihmeellisiä kasveja ja eläimiä, joita kukaan ei ole koskaan nähnyt. -Omaksi ilokseen. Mekin teemme työtämme Hänen ilokseen, mutta olemme siunattuja siinä, että joskus joku muukin näkee tuotoksemme ja saa ehkä elämäänsä iloa.

    Emme pyri virkaan, sillä meillä on jo sellainen: Sovituksen virka. (2. Kor. 5:18).
    Sovituksen virkamies, Heikki Hilvo: Tsemppiä, t. kollega!

    Tykkää

  4. Itsetunto on hauska kapistus, se myllyttää aina eteen samat kivet ja kannot ylihypitäviksi, Itse olen ajatellut että tämä hullutus johon uskon on rakennus joka on toisten silmissä rakennettu kelvottomista kivistä mutta itse näen kultaa ja timantteja joista kulmakivi on suurin, muiden silmissä se on rumin. Tästä kerskaan ja tästä metelöin ja aina josku joku muukin alka nähdä saman kuin minä.

    Tykkää

  5. Miten ymmärrätte Paavalin sanan Room 6:6 ”Vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu”.
    Tämäkö on itselle”kuolemisen tie”?

    Tykkää

  6. Mielenkiintoiset katsantokannat Kalevilla ja Heikillä. On niinkuin isäni aikoinaan opetti minulle piirustusta sanoen että jos katselen taloa toiselta tai toiselta puolelta, talo on sama vaikka näyttääkin erilaiselta tai mikä tahansa muukin esimerkiksi kelpaava.

    Todella hienosti molemmilta ja johtaa samaan päämäärään. Ehkä Heikin näkemällä tavalla on kevyempi askeltaa?

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s