Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Kuka lääkäri uskaltaa sanoa: sairaus on Jumalan lähettämä

20 kommenttia

Ihan tosissaan, kenellä ammatti- ihmisellä on kanttia väittää jotain noin pöyristyttävää?
Joillain uksovaisilla on!

Ohessa muutamia hurskaita väitteitä:
– Jumala kasvattaa sinua sairauden ja kipujen kautta.
– Jumala rankaisee sinua sairauksilla syntiesi takia.
– Jumala on suuri ihmistuntija ja tietää, mihin asti voi meitä kiduttaa kivuilla ja pelolla.

Ihan totta, mitä näihin väitteisiin sanoisivat psykologit ja psykiatrit?

– Jumala tietää parhaiten, mikä on sinulle hyväksi, siksi Hän sallii sinulle pahaa ja toisille hyvää.
– Jumala kyllä voi parantaa, mutta ehkä Hän jostain mystisestä syystä ei halua parantaa juuri sinua.
– Jumala rakastaa sinua niin paljon, että Hän sallii sinua kiusattavan kivuilla.

Hei haloo, onko Jumala skitso?

– Taivaassa on sitten kaikki hyvin, koeta sinnitellä vielä hetki, perillä ymmärrämme.
– Joillain menee vielä huonommin kuin sinulla.
– Hyvä Jumala vetää sinua näillä kivuilla puoleensa.

Jasså, entäs se rukous: tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin Taivaassa? Ja Taivaassa ei tietääkseni ole sairautta eikä kipua.

Lääkärit tekevät kaikkensa, että voittaisivat sairauden ja kipujen vallan. He ovat jopa sitoutuneet tähän valassaan. Onneksi!Saamme rukoilla heille viisautta kehittää uusia keinoja meidän hyväksemme.

Mutta, sanokaa hyvät ihmiset, miksi me samaan aikaan hoemme tätä hurskasta mantraa: Jumala lähettää ja salliin kaiken maailman pahoja asioita ties, mistä syystä. Eikö Hänen hyvyytensä vedä meitä parannukseen? Eikö Jeesus toiminut juuri parantamalla ja eikö Hän käskenyt oppilaitaan toimimaan samalla tavalla. Ettemme vai eläisi hurskaan valheen alla!
Tämä valhe vie maton uskon ja toivon jalkojen alta.

Iloitsen lääkäreistä, vaikka aina hekään eivät voi parantaa. Uskon myös rukouksen ja Sanan parantavaan voimaan, vaikka ihmeitä ei aina tapahtuisikaan.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

20 thoughts on “Kuka lääkäri uskaltaa sanoa: sairaus on Jumalan lähettämä

  1. that´s right, others on left

    Tykkää

  2. Mielestäni kristityn lääkärin olisi hyvä uskaltaa tämä sanoa. Saattaisi johdattaa monia pelastuksen porteille viime metreillä. Onneksi on Sakari Oravan kaltaisia jotka uskaltavat myöntää rukoilevansa. ”Anteeksi, olet parantumattomasti sairas. Elinaikaa noin 3-6kk. Haluaisitko että rukoilisin puolestasi? Hän, joka on meidät luonut, Hän myös parantaa. Hän, joka sairaudet, vaivatkin sallii, Hän myös parantaa. Hän parantaa myös pahimman sairauden – syntisairauden. Tahdotko että rukoilen puolestasi?”
    Kun Kaikkivaltias Jumala sallii, tämä tarkoittaa myös sitä että Hän todella on sairauden takana. Meinaatko että Vanhan Testamentin Jumala ja Uuden Testamentin Jumala ovat kaksi eri persoonaa? Mooses Egyptissä ja monet muut kohdat? Ja tätä Jumalaa, joka toimii vastoin sinun ja minun odotuksia, tätä Jumalaa kutsut skitsoksi? Aikas pelottavaa.

    Tykkää

  3. Me emme voi ymmärtää kaikkea, minkä Jumala meille sallii, ja miksi, mutta meidän on uskottava ja luotettava siihen, että Jumala on KAIKKIvaltias ja Hänen voimansa on suurempi kuin yhdenkään ihmisen, paholaisen tai muun olennon.
    Uskon, että kaikki – kärsimyskin – lopulta koituu parhaaksemme. (Room. 8:28) ja että Jumala näkee ja kuulee kaiken ja tietää, milloin ja missä on aika puuttua tilanteeseen.

    (Jos kommentteihin saa laittaa linkin, niin alla omaan blogiini, missä omakohtaisiin kokemuksiini perustuvaa pohdiskelua siitä, miksi Jumala salli minun sairastuvan:)

    http://sheilajuniper.wordpress.com/2013/03/02/miksi-jumala-sallii-ihmiselle-karsimyksia/

    Tykkää

  4. Hienoa Heikki, että kirjoitit näin vaikeasta aiheesta.

    Niin Jumala ei kiusaa ketään.
    Jos mietitään Jobin tapausta, niin ei Jumala olisi halunnut, että Saatana kiusaa hänen suuresti rakastamaa ja arvostamaa Jobia, mutta hän salli sen. Saatana kysyi luvan ja hän sai sen. Miksi? Ajattelen, että tämä liittyy Jumalan olemuksen täydelliseen oikeudenmukaisuuteen, jonka Saatana haastoi.

    Jumala on kaikkivaltias, muttei kuitenkaan pysty tekemään mitä tahansa: Jumala ei pysty olemaan olematta täydellisen oikeudenmukainen, Jumala ei pysty valehtelemaan, jne.

    Miltä Jumalasta tuntui kun Job kärsi ? On selvää, että Jumala kärsi yhdessä Jobin kanssa, niin kuin hän kärsii tänä päivänä yhdessä meidän kärsimyksissämme.

    Koska Jumala on täydellisen älykäs, kaikkitietävä, täydellinen hyvyys ja rakkaus, pysyttelemällä kiinni Jumalassa kaikkein vaikeimmatkin asiat kääntyvät lopulta hyväksi (Room 8:18). Ei Jumala halua ihmisille sairautta, mutta hän joutuu sallimaan sairauden koska Jumala katsoo asioita iänkaikkisuuden näkökulmasta. Meillä on velvollisuus rukoilla sairaiden puolesta ja sen jälkeen luottaa kaikkitietävän Jumalan lopullisen hyvyyden toteutumiseen jokaisen sairaan elämässä. Vihollinen voi saada lyhytaikaisia voittoja, mutta lopullinen voittaja on tiedossa.

    Tsemppiä!

    Tykkää

    • Kiitos, ymmärsit blogini, mutta sinä oletkin lääkäri. Ei tämä aihe ole ollenkaan yksinkertainen. Etsinkin tässä logiikkaa .

      Lähetetty iPhonesta

      Tykkää

  5. Heitänpä sekaan hieman pohdittavaa. A: Miten vanhantestamentin aikana Jumalan ja kansan suhde oli erilainen kuin uudentestamentin aikana. B: Mitä haluamme ymmärtää ahdingolla ja kärsimyksellä? Mitä sanoo alkukieli? Kuka kiusasi Jobia?
    Eikö ihminen ole altis maailmalle ja kärsimys nouse siitä, että olemme altiitiita pahalle ja kärsimys kristityllä nouse myös siitä, että hän tajuaa tilansa ja kokee siitä ahdinkoa. Eli tarvitseeko Jumalan lähettää Kristukseen uskovalle tarkoituksella sairautta tai edes ahdistusta kun sitä on tarjolla jo valmiiksi. Miten siis luemme raamattua? Oma ahdistukseni nousee minussa olevasta vanhasta ihmisestä jonka kanssa taistelen ja teen parannusta?

    Aina pitää katsoa myös sitä miten Jeesus toimi, mitä hän halusi kertoa Jumalasta, isästä. Puhumme mielellään kuinka Jumala kurittaa. Kuri ei ole väkivaltaa tai mitään sellaista joka ahdistaa välttämättä ihmistä. Kuri on vanha suomalainen sana joka tulee karjanhoidosta. Kuri oli tavallisesti kivestä tehty aitaus, ikäänkuin sola joka ohjasi karjan hyvässä järjestyksessä navettaan niin etteivät eläimet törmänneet sisään tai ulos yhtäaikaa ja vahingoittaneet itseään. Kuri on näin suojeleva ei rankaiseva asia.

    Tuhlaajapoikavertauksen kuva ei anna kuvaa ankarasta Jumalasta vaan Isästä joka jaksaa ymmärtää lastaan ja oli jo antanut anteeksi luovuttaessaan perintöosan :)

    Tykkää

  6. Kiitos, Heikki, hyvästä ja asiallisesta kirjoituksesta. En kuitenkaan sinun laillasi luottaisi terveysteollisuuden hyvyyteen. Täytyy muistaa, että me olemme kaikki omaa etuamme tavoittelevia ihmisiä, niin myös lääkärit. Terveysteollisuus kätkee sisälleen monenlaisia luurankoja.
    Elokuussa 2010 Indianan pääsyyttäjä Greg Zoeller vetosi
    paljastuskirjoitusten tekijöihin (whistleblower), että nämä astuisi-
    vat esiin ja auttaisivat valtiota ja liittovaltion hallitusta paljasta-
    maan terveydenhuollot ja lääketeollisuudet, jotka hankkivat
    petoksella valtiolta miljardeja dollareita.
    Ilmoittaessaan, että Indianan Medicaid-ohjelma saisi takaisin
    9,52 miljoonaa dollaria ennätyksellisestä 2,3 miljardin oikeuden-
    käynnistä Pfizeriä vastaan Zoeller sanoi, että terveydenhuoltoon ja
    Medicaidiin kohdistuvan petoksen arvioidaan vuosittain olevan
    monen miljardin dollarin arvoinen.
    Hän ei ole väärässä: Tutkivien journalistien toimiston mukaan
    valtava korruptio, johon lääkeyhtiöt syyllistyvät, on täynnä petos-
    ta, hengenvaarallisten sivuvaikutusten salailua ja valtavia lääkä-
    reille maksettavia tukia.
    Mutta tämä on vain jäävuoren huippu. Oikea totuus on, että se
    on paljon, paljon pahempaa.

    Tykkää

  7. Hei Heikki! Haluan tarttua vielä tuohon kritiikkiisi: ”Jumala kasvattaa meitä kärsimysten kautta.” Minä usko siihen niiden kokemusten kautta, mitä olen omassa elämässäni kokenut, Olavi Peltola kirjoitaa asiasta todella hyvin, joten lainaan häntä:

    Jokainen kärsimys ja jokainen onnettomuus on jokaisen ihmisen elämässä ainutlaatuinen ja ainutkertainen. Ei niitä voi verrata keskenään. Jokainen kokee myös onnettomuutensa aivan omalla tavallaan – siinäkään ei ole oikein verrata omia tuntemuksia toisten tuntemuksiin. Jokainen kilvoitteleva kristityn on pakko löytää oma vastauksensa kipeisiin kysymyksiinsä elämän arvaamattomuuden edessä. Hän löytää, vaikka joutuisikin etsimään vuosia.
    Ehkä joitakin asioita uskallamme kuitenkin ottaa esille. Ne ovat vain viitteenomaisia kutsuja jatkopohdiskeluun – ei lopullisia ja kaiken tyydyttäviä vastauksia kaikille.

    1. Kristityn lähtökohtana koko hänen elämäänsä ajatellen on tuttu Katekismuksen määritelmä: ”Uskon, että Jumala on luonut minut sekä koko luomakunnan, antanut minulle ruumiin ja sielun, silmät, korvat ja kaikki jäsenet, järjen ja kaikki aistit sekä pitää niitä jatkuvasti yllä… Kaiken tämän hän tekee yksinomaan isällisestä, jumalallisesta hyvyydestään ja laupeudestaan, vaikka en sitä lainkaan ansaitse enkä olen sen arvoinen. Tästä kaikesta minun on häntä kiitettävä ja ylistettävä ja tämän vuoksi häntä palveltava ja toteltava”.

    Koko elämäni on siis Jumalan lahjaa juuri sellaisena kuin olen elämän saanut ja sellaisena kuin mitä se on ollut ja miksi se on muodostunut. Jokainen päivä, jonka saan elää ja kaikki sen tuomat tilanteet ja tapahtumat ovat Jumalan ylläpitävää laupeutta.
    Ei ole olemassa mitään sokeaa sattumaa tai käsittämätöntä kohtalon voimaa. On vain iankaikkinen, kaikkivaltias Jumala. Hänen kädestään saan ottaa niin koko elämäni kuin jokaisen sen hetken ja kaikki elämäni tapahtumat ja kohtalot. Onnettomuudet ja ahdistukset tulevat silloin kun niiden aika on tulla ja ajallaan ne myös väistyvät.

    2. Vaikka ajallinen elämäni on suunnatoman arvokas Jumalan lahja, elän tätä elämään synnin turmelemassa maailmassa itsekin turmeltuneena. Olemme ihmisinä kadottaneet paratiisin. Nyt koko maailma on pahan vallassa ja minussa itsessäkin asuu pahuus. Siksi elämäämme liittyy arvaamattomuus ja meille usein niin käsittämätön vastakohtaisuus ja kaksinaisuus.

    Vaikka uskon kautta koko elämme on Jumalan käsissä, hänen hoivassaan, niin samaan aikaan joudun kokemaan saatanan todelisuuden ja häijyjen ihmisten ilkeyden (vrt. 2 Tess3:2). Joudumme näkemään kuinka koska tahansa meille kenelle tahansa voi tässä ajassa tapahtua aivan mitä tahansa. Syvän turvattomuuden kokeminen on osa ajallista elämääni. Jotain on myös minussa ihmisenä ja kaikessa ihmiselämässä pirstaleina, en ole ehjä enkä kokonainen. Uskonikin on vain uskon kipinäinen ja usein tuntuu, että elämän myrskyt sammuttavat sen.

    Emme ihmisinä pysty tätä kaksinaisuutta ilmaisemaan muulla tavoin kuin vastakohtina. Uskon ihminen löytää tämän jännitteisen vastakohdan myös Jumalan toiminnassa: ”Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen” (1 Sam 2:6-7). ”Minä olen Herra, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden” (Jes 45:7). Ja jokainen uskova joutuu tunnustamaan: ”Sinä… olet antanut meidän paljon kokea ahdistusta ja onnettomuutta” (Ps 71:20).”

    Näin siis Peltola ja haluan yhtyä hänen mielipiteisiinsä. t. Heikki

    Tykkää

    • Hiukan minua ahdistaa tuo Olavi Peltolan opetus; Jeesus ei toiminut noilla säännöillä, Hän puuttui asioiden kulkuun parantaessaan sairaita ja jopa herättäessään kuolleita.
      Jumalan tahto voidaan löytää Raamatusta.

      Tykkää

  8. Minua se ei ahdista, vaan olen löytänyt siitä opetuksesta vapautuksen lain alta. Sairaus on todellinen ja tuskainen kokemus ja monelle elämänosa. Ei yhdenkään meidän ole helppo kohdata sairautta, sairastaa. Vaikeaa on myös nähdä jonkun läheisen ja nimenomaan oman lapsensa sairastavan. Joskus toisen sairaus voi tuntua paljon kipeämmältä kuin oma.

    Sairaus on hävittävä ja tuhoava voima elämässä. Sairaus aina hankala, vastenmielinen kumppani elämän matkalla. Jokainen sairaus on joka kerta lähestyvän kuoleman kolkutusta. Sitä vastaan on aina ja kaikkialla taisteltava. Jokainen sairas toivoo myös helpompia hetkiä elämäänsä, odottaa paranevansa. Sitä toivoa emme saa tuhota toiselta ihmiseltä ja kun itse sairastamme tulee aina säilyttää toivo parantumisesta.

    Eikö siksi ole oikein etsiä terveyttä sieltä, mistä sitä suinkin on saatavissa kyselemättä muuta kuin itse terveyttä? Tärkeintähän on, että ihminen on terve! Nyt väitän toisin. Tärkeintä ei ole sairaus eikä terveys, vaan todellinen yhteys Jumalaan. Jumalan lapsena oleminen on arvojen arvo ja todellinen täyttymys ajallisessa elämässä. Sairaus ja sairaudesta parantumien liittyy vasta tähän kokonaisuuteen. Kärjistetysti sanottuna on samantekevää olenko sairas vai terve, kun vain saan olla Jumalan lapsi ja yhteydessä häneen. Silloin minulla on iankaikkisen elämän toivo ja se toivo ei petä eikä mikään muu ei ole ajallisessa elämässä sen tärkeämpää. ”Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon” (Matt 16:26).

    Tykkää

    • Olen samaa mieltä että yhteys Jumalaan on numero yksi. Ja terveyskin on tärkeää, siksi saamme sitä etsiä ja rukoilla. Siunausta! Heikki

      Lähetetty iPhonesta

      Tykkää

  9. Olen Heikin kanssa samaa mieltä: Jumalan valtakunta on tullut lähelle, parantakaa sairaat. Se oli Jeesuksen käsky, ei suositus.
    Jumalan tahto on tehdä terveeksi, hengen , sielun ja ruumiin osalta.
    Pelastus =, sielun pelastus, ruumiin parantuminen, tulla ehjäksi ihmiseksi kokonaan.
    Itse olen kokenut Jumalan parantavaa voimaa ja en kuitenkaan aina. Nyt olen kyselemässä Jumalan aikaa, jolloin Hän parantaa taas. Odotan sitä. En ole Jumalan rankaisevan käden alla. En koe, että tämä on Jumalan paras keino kasvattaa meitä. Tämä on toki vienyt lähelle Jumalaa, kun ei ole muuta toivoa.
    En ole ymmärtänyt Olavi Peltolan opetusta sairauden ”kohtalosta”, johon on tyydyttävä. Hänellä on omat elämän vaiheet vaimon sairastumisessa, jotka ovat hänet saaneet tähän. En usko , että se on oikeaa nöyryyttä: tehköön Jumalan mitä tekee, enhän minä pieni ihminen voi sille mitään kuitenkaan.
    Jumaln lupaukset puhuvat minulle toista:
    Herra sinun parantajasi!
    Hänen haavainsa kautta me olemme parantuneet.
    Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi.
    YM monia kohtia.
    Jeesus paransi kaikki, jotka tulivat Hänen parannettavakseen.

    Näin minä mietiskelen pienessä mielessäni. Pitää tutkia sanasta onko joku asia oikein.

    Tykkää

  10. Ratkaisevinta on kuitenkin oppia ja kyetä keskellä sirautta, kärsimykiä ja elämän mielettömyyksiä löytämään turvallisen levon Herrassa. Jeesus kuvasi tätä lupauksessaan omilleen: ”Rauhan minä jätän teille; minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö” (Joh 14:27). Silloin rauhallisuus ja luottamus on meidän väkevyytemme (Jes 30:15).
    Siksi minulle on tuhoisinta hermostuneisuuteeni ja pingotukseni ja kapinani ja katkeruuteni. Onnettomuuksien keskellä suurin ongelmani olen minä itse ja oma kypsymätön asenteeni todellisuuteen.

    ”Hurskaat ovat viisaita ja ymmärtävät hyvin, miksi hyväksi Jumalan tahto on, toisin sanoen kaikkinainen onnettomuus. Tietävät myös hyvin, miten sitä on noudatettava ja miten siinä on käyttäydyttävä. Sillä he tietävät, ettei mitään vihollista ole koskaan vielä karkotettu pakenemalla. Siksi ei myöskään mitään kärsimystä, ahdistusta tai kuolemaa ole voitettu kärsimättömyydellä, paolla ja lohdutuksen etsimisellä, vaan ainoastaan olemalla hiljaa ja odottamalla, niin jopa menemällä rohkeasti onnettomuutta ja kuolemaa vastaan” (Luther).

    Elävä kristillisyys on aina ollut suostumista uhanalaiseen elämään. Siinä on inhimillinen varmuus tullut murskatuksi ja niin Jumala on voinut tulla lähelle. Elävää kristillisyyttä on vaikea kuvata. Mutta siinä on jotain syvästi aitoa, pohjia myöten valoon tullutta ja rehellistä. Se on läpinäkyvää, ei salailevaa. Siinä varmuus Jumalasta yhdistyy vaatimattomuuteen siitä, mitä itse sanomme Jumalasta. Se on sydämen luottamusta Jumalaan.

    Samalla se on sitä, ettei koskaan luoteta täysin mihinkään inhimilliseen kuvaukseen eikä omiin mielikuviin Jumalasta. Se on tietoista Jumalalle antautumista ja sitoutumista. Samalla siinä myönnetään, että se, mitä sanomme antautumiseksi ja sitoutumiseksi on aina kovin puolinaista ja kevyttä. Siinä ihminen kyllä kokee syvää turvallisuutta ja samaan aikaan hän kuitenkin uskaltaa nähdä kuinka epävarmaa kaikki on hänen elämässään. Se on uskallusta elää uhanalaisena ja kuitenkin rohkeutta elää iloisena ja luottavaisena Jumalan lupausten varassa.

    Tykkää

  11. Geneettinen koodimme tekee ihmiselämän rajalliseksi . Solut eri kehon osissa uusiutuvat vain tietynmonta kertaa aiheuttaen epätasapainon kehossa vanhetessamme. Koska olemme ekologisia olentoja niin kehomme on myöskin altis ympäristön vaikutuksille niin hyvässä kuin pahassa. Esim erillaiset infektiotaudit ovat olleet ihmiskunnan suuria karsijoita antibiotiikan keksimiseen asti.
    Erillaiset basillit ja viirukset käyttävät kehoamme lisääntyäkseen josta on seurauksena kehomme menehtyminen . Tällaista kutsumme sairauksiksi vaikka kyseessä on vain luomakunnan erillaisen osan taistelua olemassaolosta. Jumala ei todistettavasti puutu yksityisten ihmisten fyysiseen elämään.

    Koska maapallomme ei ole stabiili vaan dynaaminen niin myöskin maapallon geologiasta aiheutuu katastrofeja niille jotka sattuvat olemaan painpäällä. Ei ole mitään todisteita siitä että Jumala aktiivisesti ohjaisi geologisia tapahtumia ottaen huomioon paikan päällä olevat ihmiset.

    Meidän elämämme raamit määräytyvät ensinnäkin elinympäristömme geografiasta ja sen geologiasta , auringon cyklisestä käyttäytymisestä ja ihmisten aiheuttamisista maapallon muutoksista.
    Yksilöinä jaamme geneettisen perinnön muun luomakunnan kanssa. Vaikka evolutio on seulonut huonoimmin elämän oloihin sopeutuneita ja vahvistanut parhaiten selviäviä niin kakesta näkyy että luonnon valinnan prosessi on vielä kesken.

    Tunnetun kehityksen kannalta ei ole koskaan ollut sellaista kultaista aikaa jossa ihmiset olisivat voineet elää ilman alttiuta ympäristön vaaroille ja geneettisen kehityksensä puutteille.Ne jotka antutuvat Jumalan ohjattavaksi etsien hänen tahtoansa eivät ole millään lailla eriasemassa muuhun ihmiskuntaan nähden onnettomuuksien ja sairuksien suhteen.
    Jumala ei voi tehdä jatkuvia luonnonlakejaan rikkovia ihmeitä ilman että koko luomisen dynaaminen prosessi häiriintyy.

    Uskon elämään kuuluu alistua luomisen ja sen myötä elämän ehtoihin joihin oleellisena osana kuuluu onnettomuudet ja sairudet.
    Kun kysymme miksi Jumala sallii luonnon onnettomuuksia ja elämän puutteellisuuksia meidän kannaltammeniin emme ole ymmärtäneet elämällemme asetettuja raameja ja ehtoja.
    Se elämä mitä elämme on kaikille samanlaista mutta sillä erolla että uskon ihmiset elävät sen Jumalayhteydessä joka antaa heidän elämälleen merkityksensä mutta se ei vapauta meitä elämän ehdoista.

    Tykkää

  12. Olen miettinyt miksi niin monet jakavat käsityksen uskon rajallisuudesta: uskalletaan uskoa ja rukoilla vain niitä asioita, jotka ovat todennäköisiä, jotka sopivat fysiikan tai biologian lakeihin.
    Jeesus kuitenkin opettaa, että uskolla voi siirtää vuoria, herättää kuolleita, tyynnyttää myrskyjä ja parantaa sairaita. Mikä valtava ristiriita! Kun lukee Apostolien tekoja, ja sen jälkeen Kirkkosanomia, niin väistämättä nousee mieleen, että meiltä puuttuu jotain, ja se ”jotain” on paljon.

    Minä haluan todella uskoa, että rukouksella voidaan muuttaa kansakuntien kohtaloita, estää luonnonkatastrofeja ja rukouksen voimasta ihmiset saavat kokea Jumalan kaiken muuttavaa voimaa – taivasten valtakunnan läheisyyttä. Kuinka rikasta ja mielenkiintoista elämä nyt onkaan.

    Tämä ei tietenkään tarkoita menestysteologiaa: eivät kaikki parane, eikä rukous ole mikään onnenautomaatti – kyse on asenteesta Jumalan edessä – Jumalan Sanan mukaisesta asenteesta. Kun tulee tappiota ja pettymyksiä, niin luotetaan silti Jumalaan ja Jumalan lupauksiin.

    Haluan rohkaista kaikkia ottamaan itselleen se asema Jumalan valtakunnan taistelijoina ja perillisinä joka meille on annettu korkeimmalta taholta.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s