Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Onko Jumala todella luvannut?

5 kommenttia

Vihollinen kylvää epäilyä ja nyt en puhu siitä keskusteluja herättäneestä oliosta, vaan meitä paljon lähempänä olevasta jutusta nimeltä ylpeä yliminä, salavala alitajunta, langennut minuus. Se luuraa niin lähellä, että se seuraa ajatuksiamme ja tunteitamme ja ehtii alta aikayksikön vetää mattoa jalkojemme alta. Tuntuu kuin se olisi liittoutunut sen mielipiteitä nostattaneen kummajaisen kanssa, ainakin sille sopii attribuutti ” pirullinen”.

Oletko tutustunut häneen? Kannattaa tutustua, että oppii tunnistamaan sen kieroilut. Minäkin alan vähitellen tuntea sen varjopuolia. Onhan se usein oikeassa, mutta kun puhutaan hengellisistä asioista, niin silloin se näyttää sarvensa.

Annas kun selitän:
Luen Jumalan lupauksia ja alan iloita niistä, sydän sää lisärytmiä ja syke nousee Taivasta kohti. Toivo ja riemu valtaa mielen, ja sitten kuin salama syvyydestä kuuluu heikko, mutta sinnikäs kuiskaus: onko Jumala todella luvannut?

Ja olen heti koukussa, alan kuunnella lisäväitteitä: ja jos Jumala onkin luvannut, niin onko juuri sinulle ja kuka luulet olevasi, joku Jumalan lemmikkilapsi vai, ja etkö tajua, että usein Jumala pukeutuu vastakohtiinsa ja sallii kaikenlaista ikävää saadakseen sinut kasvamaan, ja Jumalahan se lopulta päättää, mitä sinulle antaa, hyvää vai pahaa, ei pitäisi liikaa luottaa pelkkiin siunauksiin, varo myös sitä menestysteologiaa, ja itku tulee kyllä pitkästä ilosta, kyllä vanha sanonta sen tietää…ja sitä rataa…

Sanan ja rukouksen ääressä koettu ilo on pian tipotiessään. Usko hiipuu ja alan mataa lattianraossa armoa etsien ja kaivaten. Kun olen alkanut tuntea tätä varjominääni, niin osaan vähitellen pitää sen äänen kurissa ja opin katsomaan toiseen suuntaan, suoraan Taivaaseen, Isän puoleen. Hänen lähettämänsä Pyhä Henki tulee puolustajaksi ja muistuttaa kaikesta, mitä Jeesus sanoi ja teki. Mieli rauhoittuu, ilo palaa takaisin, sykekin taas nousee toivon puolelle.

Toivon, että tämä blogi tuo toivoa ja iloa myös jollekulle muullekin. Jumala on todella luvannut ja Hän pitää sanansa. Hän on luvannut niin paljon hyviä asioita. Tartu kanssani niihin kiinni. Iloitaan yhdessä Jumalan kanssa. Heittäydytään lupausten siunaavaan virtaan ja kellutaan siinä koko painollamme.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

5 thoughts on “Onko Jumala todella luvannut?

  1. Tämän päivän tunnussana oli : Minä Olen, Herra , sinun parantajasi! Tämä on Jumalan olemukseen kuuluva todellisuus. On hyvä tähän luottaa! Jumala ei voi muuttua. Halleluja!

    Tykkää

  2. Tutuksi on tullut. Pelottelu, syyttely ja epävarmaksi tekeminen ovat lempipuuhaansa. Ja Raamattu sanoo:Älkää peljätkö, ja jos sileunne syttääkin, niin Hän ei syytä, ja Älkää mistään murehtiko.
    Kunpa vain saisi itseään niskasta kiinni ja opettelisi Raamtun Sanoja itsellensä ”kovalevynsä” täyteen.

    Tykkää

  3. Kotisataman tänään julkaistu opetus liittyy niin sopivasti tähän,että kannattaa käydä lukemassa. Teksti kertoo Jumalan olemuksesta.

    Tykkää

  4. Aamen! (Tähän tekisi mieli liittää sydämen kuvia ;)
    Niin moni meistä uskoo Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen – mutta – jaksammeko uskoa ja LUOTTAA Jumalan rakkauteen, voimaan, viisauteen ja johdatukseen niin vakaasti, että pystymme jättämään KAIKEN Hänen haltuunsa?
    – Hyvä ajatus H.H. Hilvolla: ”pitää kurissa varjominääni” – ja katsoa suoraan Jumalaan. Rohkaistaan myös toinen toisiamme kertomalla Jumalan rakkaudesta, armosta ja hänen siunauksistaan omassa elämässämme. ”Count your blessings”, sanovat amerikkalaiset – ”laske siunauksiasi”, silloin langennutkin ihminen voi ymmärtää, että Jumala on hänen kanssaan, armahtaa ja säälii langennuttakin ihmistä.

    Joka aamu on armo uusi – jokaiselle Jumalan lapselle!

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s