Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Apostolien teot luku 29

1 kommentti

Hyvä Jumalanystävä, edellisessä kirjassaan ystäväni Luukas, kertoi kaikesta, mitä opetuslapset tekivät Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Kuinka Pyhä Henki täytti heidät voimalla ja tulisella innolla. Käsittämättömän suuria ihmeitä tapahtui ja seurakunta kasvoi. Mutta nehän sinä olet lukenut jo moneen kertaan ja olet varmaan ollut usein täynnä sydämen toivoa saada kokea samoja asioita tänäänkin.

Olet varmaan myös lukenut historiaa sen verran, että tiedät, miten tässä on vierähtänyt useita vuosisatoja, jona aikana kristillinen kirkko on hajaantunut moneen kertaan, elävää Jumalan Sanaan perustuvaa uskoa on koeteltu ja koetellaan, ihmeitten määrä on romahtanut ja moraalissa on painuttu miinuksen puolella. Ymmärräthän, mitä tarkoitan!

Mutta nyt minulla on sinulle iloisia uutisia, hyvä ystävä, sekä uskovien että Jumalan, kuten jo nimesikin Teofilos sanoo!

Pyhä Henki ei ole ollut hiljaa koskaan, vaan on toiminut siellä ja täällä, kun vain ihmiset ovat uskossa kääntyneet Jumalan puoleen ja kaivanneet Herran läsnäoloa. Mutta, viime aikoina on ilmassa ollut tavattoman suurta nälkää ja janoa saada kokea tyhjän haudan ihme ja ylösnousseen Jeesuksen kosketus. Tätä uudistusta on havaittu kaikkialla maailmassa. Mutta ihme on siinä, että jopa täällä pohjoisessa Hengen tuulet puhaltavat uudella raikkaudella ja rakkaudella. On kuin Jeesus itse ilmestyisi uudelleen lukittuihin sydämiin ja sanoisi, rauha teille! Haavojen jäljet ovat tallella; ne ihan huutavat, että Jeesuksen haavojen hinnalla olemme parantuneet.

Rukousiltoja eri muodoissaan järjestetään, ylistys on tullut temppeleihin, rukousjonot ovat pitkiä, todistuksia sielun pelastumisesta ja ruumiin paranemisesta kuuluu lisää ja lisää. Monet vapautuvat vaivoistaan. Elämä sykkii taas! Kaikki tämä innostaa ihmisiä rohkeasti pyytämään ja käyttämään armolahjoja. Pyhän Hengen aikaansaamat apostolien teot jatkuvat voimallisesti ja Jeesus saa kunnian!

Kyllä vastustajia löytyy; useasti yllättävältä taholta. Jotkut oikeaoppiset pelkäävät, että tunteille annetaan liikaa tilaa. He eivät ymmärrä, että kun vuosisatojen jääpadot murtuvat, niin silloin tunteetkin vellovat. Vapaamielisten ajatukset kulkevat uusissa moraalikäsityksissä, eivätkä he oikein pidä siitä, että kristityt pitäytyvät rohkeasti Raamatun Sanan etiikassa. Mutta monet, joukossa maan hiljaisia ja julkkiksia, ovat edelleen iloisia siitä, että Jumalan läsnäolo tulee iholle asti hoitamaan ja parantamaan ja siunaamaan.

Arvostan rukouksiasi ja toivon, että sinulle joka suhteessa kuuluu hyvää ja että olet terve!

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

One thought on “Apostolien teot luku 29

  1. ”JA JEESUS SAA KUNNIAN”!!!
    Riemastuttava teksti! Ihana! Suloinen ja tosi! Lisää vaan jääpatojen murtumista ja eloa ihmisiin! Kaikki tunteet ovat sallittuja nehän vain kertovat Elämästä. Sanonpa taas, ihan vaan nopeasti ja vaikka vähän salaakin hallelujaa! ;-)

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s