Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Koreasti profetoiden

8 kommenttia

Hiljaisen lauantain rauhaa sotkee kovin koreasti erään köyhän maan uhittelu ja samalla asiaan liittyvät profetiat tulevasta ydinsodasta. Siinä menisi korealaisia ja vähän muitakin ja pitkällä tähtäimellä paljonkin muita. Tuulista ja tuurista riippuen varmaan myös suomalaisia.

Suomi on kyllä muutenkin ollut varsin usein profeettojen listoilla tuomittuna syntiensä takia.

Nyt nousevat koreat kysymykseni:
– milloin Ruotsi pääsee listoille, entä Hollanti
– miksi Jumala sallisi tuhota etelä Korean, joka on kokenut valtaisen herätyksen ja lähettää lähetystyöntekijöitä kaikkialle maailmaan, niin että kristillinen Eurooppa ja Jenkit kalpenee
– miksi Jumala aikoinaan olisi säästänyt Sodoman, jos siellä olisi ollut vain 10 hurskasta ihmistä ja nyt hirvittävää tuomiota profetoidaan mm Suomenkin ylle, juuri nyt, kun herätystä on ilmassa
– millainen on se Jumala, joka uhittelee ja pelottelee, vaikka Hänen ainoa Poikansa juuri huusi ristillä sovitusta: se on täytetty!
– missä on evankeliumin armo, joka vetää ihmisiä parannukseen ja katumukseen ja kasvattaa hylkäämään jumalattomat teot
– miten uskottava on sanoma rakkauden Jumalasta, jos Jumalan tuomion kirves heiluu koko ajan pään päällä

Tiedän, olen astunut heikoille kevätjäille ja saan monilta profeetoilta varoituksen sanat. Ja lisäksi, voin olla väärässä, jolloin Jumala minua armahtakoon ja avatkoon silmäni.

Olen samaa mieltä monen profeetan kanssa siitä, että nyt on aika rukoukselle, nyt on aika sanoa mielipiteensä ja asettua rohkeasti vastustamaan Jumalan Sanalle vastaisia asioita, synnistä on aina puhuttava ja varoitettava. Toki kristitty on huolissaan maamme ja maailman tilasta ja huutaa parannusta.

Ja juuri sen tähden: tehtävämme on olla niin täynnä Pyhää Henkeä, että alamme vaikuttaa valona ja suolana kaikkialla. Oliko Sodoman ongelma paatuneitten suuri määrä, vai hurskaitten vähyys? Meillä on seurakuntana vastuu välittää Jumalan todellisuutta ja läsnäoloa tähän maailmaan, sen pimeimpäänkin kolkkaan.

Pohjois-Korea, sen johtajat ja sen köyhät tarvitsevat rukoustukeamme. Niin myös tämän maailman kaikki johtajat ja vastuunkantajat. Saamme myös rukoilla vanhurskaita ihmisiä noille paikoille.

Tuomio ja kansojen hirvittävä kriisi on jo ennustettu Sanassa. Jumala tietää, milloin. Siihen asti nostamme päämme ja taistelemme ihmisten puolesta, että jokainen kuulisi ilosanoman ylösnousseesta Jeesuksesta, rauhanruhtinaasta.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

8 thoughts on “Koreasti profetoiden

  1. Hyviä kysymyksiä. Yhdyn kyselyysi.

    Tykkää

  2. Tack !

    Tykkää

  3. Me taistelemme henkivaltoja emme ihmisiä vastaan, tuli mieleen. Ja minusta meidän ei tarvitse tietää mikä aika on Jumalan kellossa. Sanoihan Jeesuskin ”Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä..” apt 1:7. Julistetaan rohkeasti armon sanomaa, ollaan varautuneita siihen,että lopunaikoina on uskovana vaikeaa, luotetaan Jumalaan ja pidetään katse Jeesuksessa :)

    Vahvasti kirjoitit!

    Tykkää

  4. Hyvä ja tärkeä muistutus. Jumalalla on suunnattomat mahdollisuudet Pohjois-Korean kansan suhteen. Meidän tulee tuomionjulistajien kirijatilien lihottamisen sijaan rakastaa ja rukoilla.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s