Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Superevankelistat

5 kommenttia

Ne suihkaavat maasta toiseen ja pitävät suurkokouksia tuhansille. Ihmisiä tulee uskoon ja ihmisiä paranee. Uskovat innostuvat. Heillä on omat organisaationsa, paljon netti-ja TV- näkyvyyttä ja he kirjoittavat runsaasti kirjoja, joita myös runsaasti ostetaan ja luetaan.

Vastustanko? Enhän toki! Heitä tarvitaan. Usein heidät on koeteltu ja uskollisiksi havaittu. Monet ovat todella Jumalan koulun käyneitä ja heistä näkyy, miten he ovat viettäneet aikaa Herran läsnäolossa, rukouksessa ja Sanan ääressä. He ovat hyvä esimerkki meille siitä, mitä Jumala voi.

En vastusta sitäkään, että juoksemme heidän perässään. Joku on sanonut: jos haluat jättiläiseksi, niin vietä aikaa jättiläisten kanssa. Seura tekee edelleen kaltaisekseen. Opimme heiltä, saamme siunauksia ja heidän rukoustensa kautta meille välittyy Jumalan valtakunnan todellisuutta ihmeineen ja merkkeineen.

Siis, kiitos Herralle heistä!

Sitä kaipaan, että jokainen kristitty olisi Herran profeetta, Herran käytössä, ja eläisi Herran länäolossa niin, että se alkaa näkyä ja kuulua ja vaikuttaa Jumalan valtakunnan mukaisia asioista maailmassa.

Ja mikä tai kuka estää?

Meillä on sama Jumala kuin ns superevankelistoilla. Luemme samaa Raamattua. Saamme samoin etsiä Herran kasvoja ja viipyä Hänen läsnäolossaan. Pyhän Hengen voima ja täyteys on luvattu kaikille uskoville. Sinulle ja minulle, kun olemme tulleet uskoon.

Vaikka kaikkia ei olekaan kutsuttu julkiseen julistamis- ja rukouspalveluun, niin kaikki on kutsuttu todistamaan Jeesuksesta. Eikä vain sanoilla, vaan myös voimalla. Ihmeet ja merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. Jeesus lupaa, että joka uskoo, myös hän on tekevä samoja tekoja kuin Jeesus, ja jopa suurempiakin. Melkoinen lupaus. Mutta sen antaakin itse Herramme, Jeesus Kristus!

Kaikki ihmiset eivät pääse superevankelistojen kokoukseen. Mutta mitä enemmän on niitä kristittyjä, jotka ovat lähellä Jumalaa, voiman lähdettä, sitä enemmän on ihmisillä mahdollisuuksia päästä tämän Jumalan ja Hänen elämänsä yhteyteen. Ajattele itseäsi rukoilemassa ja välittämässä ihmisille terveyttä tai profetoimassa heille Jumalan viestejä tai vapauttamassa heitä taakoistaan ja syyllisyydestään Jeesuksen nimessä! Saat iloita yhdessä Herran kanssa tuloksista.

Oikeastaan jokainen kristitty on superevankelista, koska Jumalan Pyhän Hengen supervoima on hänen kanssaan. Älä aliarvioi itseäsi tai sitä, mitä Herra haluaa tehdä kanssasi ja kauttasi. Olet Jumalan lapsi ja työtoveri. Olet myös Pyhän Hengen temppeli ja Jumalan kirkkaus asuu ylläsi. Rohkeutta ja iloa!

Advertisements

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

5 thoughts on “Superevankelistat

  1. Kun nyt tässä koneen ääressä istun niin, lausunpa mielipiteenäni että näinhän tämä on.

    Ja jatkan. Jumala on rikas antaja, eikä hänellä ole yhtään lahjatonta lasta. Jokaisella on myös aivan oma lähetyskenttänsä ja tehtävänsä Jumalan antamana, ja valtuuttamana kiitos Jumalalle siitä. Kaikki eivät näy eivätkä kuulu, kaikista eivät ihmiset ole ikinä kuulleet, eivätkä kaikkia nähneet, mutta HERRA tuntee heidät. Hän saattaa jollekin tällaiselle sanoa kaikkein tärkeimmät ja rakkaimmat sanansa, joista yhdet kuuluvat näin: ”uskollisuutesi mukaan sinut palkitaan”.

    Uskollisuus, kuuliaisuus, rakkauden vaikuttama vastarakkaus, kaikki nämä ja Pyhän Hengen ihana todellisuus ja läsnäolo vaikuttavat ihmisessä Jumalan tahdon tekemistä ilolla ja riemulla. Itkien ja nauraen, surren ja iloiten. On armoa saada olla Jumalan elopellolla, missä ja minkälainen sarka se sitten onkaan tehtäväksi annettu.

    Kaikkialla siellä missä Herran oma on siellä hän on valona ja siellä hänen kanssaan on myös Herran Henki. Ei voi vuorella oleva kaupunki olla pimennossa, taivaasta katsoen ainakaan, vaikka ympärillä olisi millaiset muurit ja rautaovet tahansa.
    Kiitos Jumalalle että hän näkee, kuulee ja tuntee!
    JA ARMOITTAA!

    Tykkää

    • Kiitos, Tuulikki
      sinä olet niin upean positiivinen ihminen ja näet herkästi Jumalan toiminnan, ole edelleen siunattu ja jatka tällä linjalla, sekin on uskollisuutta!
      Heikki

      Tykkää

  2. No, en aina ollenkaan, mutta kiitos Heikki.
    Ihmisenä olen ihan ihminen, mutta Jumalan Hengen vaikuttaessa saan vähän siipiä :) tai ainakin ilmaa niiden alle!

    Tykkää

  3. ”Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi…” mutta, kuka kumma antoi superevankelistat?

    Tietenkin hän, joka haluaa tehdä ”pyhät superpyhiksi, supervalmiiksi supertehtäviin oman supermarket…, ei vaan supervaltakuntansa rakentamiseen”?

    Näille superuskoville tarvitaan siis vielä superpaimenet! Noita superapostoleja ja superopettajia meillä onneksi löytyykin jo omasta takaa!

    Sieluni silmin näen oman pappimmekin jo superkirkkoherrana, joka superkappalaisineen häärii alttarilla punainen viitta harteillaan sinisissä trikoissa ja rinnassaan suuri keltainen S-kirjain.
    Superia sen olla pitää!

    I have a dream!

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s