Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Näky

6 kommenttia

Ilman näkyä olemme kuin veneessä ilman airoja, tuulen riepoteltavana. Ja tuulia riittää joka ilmansuuntaan. Kirkkoveneetkin saattavat huilata pitkin vesiä vain huilaamisen ilosta.

Tarvitsemme selkeän näyn Jeesuksesta tienä Taivaaseen, Raamatusta Jumalan Sanana ja elämän kirjana. Jos kirkko mumisee epäselvyyksiä, on jonkun noustava esiin puhumaan Raamatun pohjalta nousevaa totuutta, ja tekemään se rakkaudessa. Tällaiset profeetat eivät ole kunniassa, mutte eivät he omaa kunniaansa etsikään, vaan Jumalan tahtoa ja Hänen kuniaansa.

Kuuntelin Reinhard Bonnken puhetta ja ihastuin mieheen, jolla oli selkeä sanoma ja näky, miten ihminen pelastuu. Hän uskalsi sanoa ääneen: tavoitteena on helvetti tyhjäksi ja Taivas täyteen ihmisiä. Jeesus on tie perille. Jeesus on. Jeesus!

Bonnke sytyttää, koska hän julistaa Pyhän Hengen voimassa Raamatun pohjalta Jeesuksesta. Yksinkertaisesti. Voimalla. Ilolla ja innolla. Ja kansa vastaa: aamen!  Kuka estää meitä julistamasta samoin sanomaa, joka sekä pelastaa että parantaa! Kuka muu kuin me itse ja uskonnollisuus ilman näkyä.

Näky: maahamme nousee uskovien joukko eri kirkoista ja seurakunnista toteuttamaan profetallista tehtävää Pyhän Hengen voimassa: he julistavat ilosanomaa Jeesuksen armosta, Isän rakkaudesta ja Pyhän Hengen yhteydestä. He rukoilevat ihmisten puolesta kaduilla ja toreilla,,ihmisiä pelastuu ja paranee, muutosvoima alkaa vaikuttaa yhteiskunnassa. Heillä on selkeä näky siitä, että Jumalan kunnia peittää maan. Ja he eivät ole vaiti, eivätkä hiippaile kammioissaan. 

Tämä sukupolvi kattaa vanhoja ja nuoria, miehiä ja naisia. Heitä yhdistää rakkaus Jeesukseen. Oikeastaan koko näky onkin näky Jeesuksesta, jonka edessä kaikki kerran polvistuvat.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

6 thoughts on “Näky

  1. Täällä kaksi vuosiltaan eläkeläistä mutta sydämeltään nuorta innostui heti tästä näystä.
    Kenenkään synnin raastaman ei tarvitse jäädä kadotukseen. Kaikki ovat kutsutut Jeesuksen seuraan. Jätetään synnit veripesulaan ja ruvetaan opetuslapsiksi. Siitä seuraa uusi elämän seikkailu.

    Tykkää

  2. Tuli mieeni Habakukin kohta. Se on usein toiminut minulle sellaisena ”oikeaan kurssiin palauttajana”, sillä, mitä voimakkaammin alamme toimia Jeesuksen ”Menkää ja tehkää ja olkaa yhtä” näyn mukaisesti,sitä vahvemmin näyttävät hälyäänet, lähinnä kai jotkut henkilöt median kautta, luoda harhakuvia oikeiden kuven tilalle. Ei kun kirkolliset tabloidit paperinkeräykseen, turhat uutiset kiinni , piipahdus blogitaivaalla lukemassa positiivinen teksti ja Jumalan näkykirja Raamattu auki ja taas on kuva selkeä:)

    1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa
    2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea.
    3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

    Tykkää

    • Aivan niin, Raamattuun ja Jeesuksen persoonaan pohjautuva näky pitää meidät oikeassa kurssissa. Heikki

      Lähetetty iPadista

      Tykkää

      • Bonnkekin on jaksanut jo kauan :) historia toistaa itseään tässäkin. Joka tapauksessa aivan ihanasti kirjoitit Heikki! ”Syntiset pelastuvat ja sairaat paranevat” profetia jonka sain joskus ja joka silloinkin toteutui. Se on Jumalan tahto, on aina ollut.

        Virpi löytää erinomaisia Raamatun lauseita, minua tuo Habakuk on aina puhutellut ja siunannut, pitääkin taas avata se ja omin silmin lukea oikein Kirjasta! Kiitos molemmille :)
        Siunattua viikonloppua!

        Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s