Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Uskovien olisi syytä tulla uskoon

9 kommenttia

Mutta hehän ovat jo uskossa, koska ovat uskovia! Ei siltä kuulosta, enempi kuuluu ruikutusta, Herra tee sitä ja tee tätä ja kaikenlaista muuta epäuskon voivotusta. Me tarvitsemme uuden uskonpuhdistuksen, sellaisen, jossa puhdistetaan sydämestä kaikki epäily Jumalan Sanaa kohtaan. Sellaisen, jossa Sana muttuu teoiksi ja Jumalan tahto pääsee tapahtumaan maan päällä rukousten ja uskon kautta.

Uskotko, että vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan?

Uskotko, että Jeesukseen uskova tekee samoja tekoja ja suurempiakin kuin Jeesus?

Uskotko, että uskovat laittavat kätensä sairaitten päälle Jeesuksen nimessä ja nämä paranevat?

Uskotko, että armolahjat ovat todellisuutta ja että voit niitä käyttää ja jopa viritellä niitä liekkiin, siis kielilläpuhumiset, henkien erottamiset, profetoimiset…jota Paavali kehottaa kiihkeästi etsimäänkin?

Uskotko, että sen kaltainen kuin Jeesus on, sen kaltaisia mekin olemme tässä maailmassa?

Entä, olet valo maailmassa, olet Kristuksen tuoksu, olet Jeesuksessa vanhurskas, sinun tulee täyttyä Pyhällä Hengellä. Uskotko tämän kaiken? Jos uskot, niin toimit sen mukaan!

Jos me ottaisimme todesta sen, mitä Jumala sanoo julkisesti sanassaan, niin meillä olisi kirkoissa liikettä, herätystä ja uudistusta. Valituksen sijaan on sukellettava Sanaan Ja otettava se todesta. Missä on kuuluisa lukutaitomme, ei Raamattumme ole hepreaa,se on käännetty molemmille kotimaisille! Se Sana seisoo vahvana edelleen, mutta olemmeko me jääneet makaamaan sen viereen ja nukahtaneet; vain hurskas kuorsaus kuuluu kauas. Tai sitten valitetaan voimattomuutta ja yritetään piiloutua Jumalan selän taakse, vaikka Hän on luvannut voimansa ja kaiken tarvittavan, kun lähdemme rukoillen liikkeelle.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

9 thoughts on “Uskovien olisi syytä tulla uskoon

  1. Uskon! Vaikka täytyy myöntää, että välillä tulee kyllä ajatus ”ehkä se Jumala toimii mieluummin toisten kautta”. Mutta en anna sille periksi ja jatkan rukousta 🙂 Sellainen tuli kirjoitustasi lukiessa mieleen, että ev.lut kirkossa ei rohkaista uskomaan eli kasvamaan uskossa. Se on surullista. Mutta sinun kirjoituksesi oli kuitenkin iloinen, toivoa antava ja mukavan haastava tällaiselle epäiljälle. Kiitos.

    Tykkää

  2. Ninan kanssa jaan saman kokemuksen siitä, että ev. lut. kirkossa ei kovastikaan rohkaista ja nähdä mahdollisuutena sitä, että seurakuntalaiset voisivat palvelle armolahjoin. Vaivaa uskonpuute sen suhteen, että Jumala tosiaan on voimallinen väkensä varustamaan. Mutta, jos joku ovi pysyykin kiinni
    ”palvelukseen astuvalle”, aukenee toinen. Liikkeelle lähtö on nyvä suunta:).

    Tykkää

  3. Ylistetty on HERRA, Israelin Jumala, ihmeelliset ovat HÄNEN tekonsa, ei ole hänelle vertaa Ps. 72:18

    Hänen on viisaus, hänen on voima ja mahti….Hän siirtää vuoria kuin huomaamatta….Hän kosketttaa maata, ja se järähtää paikoiltaan …Yksin on Hän levittänyt yllemme taivaan, Hän kulkee meren hyökyjen yli….Suuria tekoja Hän tekee, tutkimattomia, ihmeitä joilla ei ole määrää, ei rajaa (Job 9…)

    Kuka olisi Hänen vertaisensa?
    Minä uskon, koska Hän on antanut minulle Pyhän Henkensä rakkautensa sinetiksi.

    Se että elän on ihmeitten ihme. Kun katselen Luomakuntaa, hänen kättensä tekoja, on ihme. Kaiken aikaansaaja on Kaikkivaltias ja Pyhä Jumala, olkoon Hänen nimensä Ylistetty!

    Usko on (edelleenkin) luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy.

    Herra on sama eilen, tänään ja ikuisesti, Hän joka tekee kuolleet eläviksi! Hänen on armo ja armolahjat, kiitos Jumalalle. Herra antakoon että voisin olla valona maailmassa ihmisten pelastumiseksi, millään muulla ei ole väliä.

    Tykkää

  4. esimerkiksi: ”Älä tapa”, mielletään usein, älä tapa ihmistä. minun mielestä älä tapa, tarkottaa minkäänlaisen elämän tappamista. luontoa kaikissa sen muodoissa tulee kunnioittaa. en voi hyväksyä että kirkko ja seurakunnat pitävät ihan ok(tai ehkä jopa hyvänä), että Israel, U.S.A takapiruna, tappavat palestiinalaisia ja häätävät heitä kodeistaan.. perusteena 2000vuotta vanha kirjoitus! ei Jeesuskaan ollu sillon vielä syntyny. jos kerran veli käy veljeä vastaan, niin kuka tässä on se paha veli? oletko se sinä?

    Tykkää

  5. Kiitokset taas mieltä ja henkeä virvoittavasta blogikirjoituksesta.

    Tässä ajassa on niin paljon ihmisten ajatuksia ja totuuksia, jumalia ja uskoja – ahistaa … Aivan kuin teologit, piispat, pastorit ja tiedottajat kilpailisivat siitä, kuka parhaiten ”päivittää” kristinuskoa. Raamattu, joka Raamatun sanan mukaan on muuttumattoman, ikuisen Jumalan totuus on nyt ihmismielen muunneltavissa. Teologia ja usko ovat menneet saarnaajilta ja puhujilta sekaisin ja samalla myös laista on tullut evankeliumi ja evankeliumista laki.

    Ilman Pyhän Hengen armolahjaa ei ihminen voi olla Jeesuksen seuraaja ja Raamatun opettaja. Hän voi kyllä lukea ja selittää lukemaansa. Mutta vasta Pyhä Henki, armon ja totuuden Henki tekee hänestä nöyrän palvelijan – Sanan ja ihmisten palvelijan. Jeesus sanoi, että sen, joka haluaa olla suurin, on oltava kaikkien palvelija. Siihen tarvitaan nöyrää Jumalan rakkauden lahjaa.

    Jumalan rakkaus ei tarvitse päivittämistä; Hän, joka on Rakkaus, on muuttumaton. Tämän Jumalan tuntemisemme tarvitsee nöyrää päivitystä.

    Tykkää

  6. Oikeaa asiaa. Aamen!

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s