Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Ennakkoluuloinen luulee ennakkoon

4 kommenttia

…ottamatta asiasta selvää. Jumalaa kohtaan on paljonkin luuloja. Ammattiuskovaisillakin. Ja usein luulot perustuvat kokemuksiin tai luulo- ja kuulopuheisiin. Jumalan halu tehdä meille hyvää tai toimia meidän kauttamme kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Entäs, jos ottaisi asiasta selvää. Jeesus sanoi tuleville opetuslapsilleen: seuratkaa minua!  ( ei siis, tulkaa uskoon, vaikkakin sitä uskoa kyllä tarvittiin ja lujasti tuossa seurassa!). Seuraamalla Jeesusta he saivat selville, millainen Jumala on ja mitä Jumala sanoo sekä miten toimii. Oli hyvin ennakkoluulotonta jättää verkot ja hypätä Jeesuksen völjyyn. Puhumattakaan, mitä sitten tapahtui. Laita itsesi Pietarin uikkareihin ja lähde kävelemään myrskyävän järven päällä. Tai ala jakaa viittä leipää ja kahta kalaa tuhansille nälkäisille. Muutaman vuoden työssä oppimisen jälkeen Jeesus sanoo lähtevänsä hirvittävän kuoleman kautta takaisin Taivaaseen ja sanoo seuraajilleen, että he tekisivät samoja tekoja kuin hän…ja suurempiakin. Sitten hän käski heidän opettaa uusia seuraajia tekemään samoja asioita ja pitämään kaikki opettamansa.

Meitä kutsutaan siis seuraamaan Jeesusta, ei vain uskomaan Häneen. Se on kutsu ennakkoluulottomaan elämäntyyliin. Saatat löytää itsesi kadulta rukoilemassa sairaalle terveyttä. Löytää itsesi Timbuktusta. Hieromasta ihmisten hartioita keskellä vilkasta toria. Todistamasta Jeesuksesta maahanmuuttajalle. Tai Herra yksin tietää, mistä.

Niin, Herra yksin tietää ja ilmottaa sinulle! Tämä tekee kaikesta ennakkoon arvaamattoman mielenkiintoista. Mukavuusvyöhykkeeltä poistuminen on seikkailu, mutta Herran johdatuksessa saa olla varma Hänen läsnäolostaan. Jeesuksen seurassa ei kaivata luuloja, mutta uskoa senkin edestä. Sillä tiellä myös koetaan Jumalan käsittämättömän suurta .hyvyyttä ja yhteisellä matkalla opitaan tuntemaan Häntä lisää, niin että ei olisi voinut ennakkoon aavistaakaan. Jeesuksen seurassa matkailu avartaa.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

4 thoughts on “Ennakkoluuloinen luulee ennakkoon

  1. Kiitos Heikki, kirjoitus oli hyvä ja totuudenmukainen tietenkin, siunausta ja Herramme johdatusta teille ja kujille ja meille kaikille. Hän kyllä ohjaa, kun sitä anomme <3

    Tykkää

  2. Raamattukin vahvistaa tuon suorin sanoin: ”Katso, minä teen uutta!” ja ”Uudeksi minä teen kaiken!” — Eihän se olisi uutta, jos se on ennen nähty. Paljon yllätyksiä on tulossa.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s