Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Kristalliyö ja kristallivirta

6 kommenttia

Tasan 75 v sitten alkoi Natsisaksassa massiivinen juutalaisvaino, holokaust, joka tuhosi kuusi miljoonaa juutalaista. Tuona marraskuisena yönä , Kristalliyönä poltettiin synagoogia, tuhottiin juutalaisten liikkeitä ja tapettiin juutalaisia. Käsittämätön etninen vaino pääsi valloilleen. Eivätkä etniset tai uskonnolliset vainot ole loppuneet. 

Eikö tämä ihmiskunta koskaan opi? Kuinka lyhyt voi olla ihmisen muisti? Miksi???

Kristalliyö tuo mieleen sanan kristallivirta. Missä sellainen on? Taivaassa kuuluu olevan, kristallin kirkas, kullanhohtoinen elämän virta, jonka rannoilla kasvaa elämän puu kantaen joka kuukausi uutta hedelmää kansojen tervehtymiseksi. Vau!

Rukous: Herra, anna pisaroita tästä virrasta jo nyt meille siunaukseksi! 

Ja mieleen tulee Jeesuksen sanat: ” Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat…sen Hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskovat Häneen.” Joh.7:38-39.

Jotain tuostä elämän virrasta voi siis toteutua jo nyt kansojen ja ihmisten siunaukseksi. Pisaroita putoilee, virta kasvaa. Pyhän Hengen valtaamat ihmiset voivat toimia siunausten välittäjinä. Tämä on upea tehtävä ja etoikeus, Jumalan mahdollistama. Jos jäämme ruikuttamaan omaa mahdottomuuttamme, missaamme tilaisuuden olla Jumalan käytössä. Kristuksessa olemme uusia luomuksia, joiden kautta siunausten virrat valtoimenaan virratkoon iloksi ja todistukseksi Jumalan hyvyydestä.

 

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

6 thoughts on “Kristalliyö ja kristallivirta

  1. Aamen, aamen, aamen! Kirjoittamasi on niin totta ja liikuttaa mieltäni, todella. Siunauksen virrat, totisesti!

    Vuosia sitten, eräillä leireillä, perustamamme poliovammaisten laulukuoron tunnuslaulu oli tuo Kristallivirta. Vaikka itse en siinä kuorossa ollut, kun muuten olin leireistä vastuussa, minua vieläkin itkettää kun muistan sen kuoron konkoonpanon..
    Ajattele, sielusi silmin Heikki, eritavoin runneltuja vartaloita joita laulajilla oli, mutta joiden silmät ja kasvot loistivat silkkaa iloa tätä laulua laulaessaan.
    Nyt heistä moni on jo ihan oikeasti siellä Kristallivirralla. Aivan yhtä terveinä kuin on heidän runneltu Vapahtajansakin johon he uskonsa ja luottamuksensa laittoivat. Mikä ihana toivo ja näky.
    Kiitos Heikki

    Tykkää

  2. Tästä tekstistäsi nousee mieleen 2. Kor . kirjeen kuvaus uuden liiton kirkkaudesta.

    ”Jo kuolemaa palveleva virka, jonka säädökset oli kaiverrettu kivitauluihin, säteili sellaista kirkkautta, että israelilaiset eivät voineet katsoa Moosesta kasvoihin. Ja kuitenkin hänen kasvojensa kirkkaus oli katoavaa. 8 Kuinka paljon suurempaa kirkkautta säteileekään Hengen palveluvirka! 9 Jos kerran tuomion julistamisen virkaa ympäröi kirkkaus, paljon kirkkaampi loiste ympäröi silloin vanhurskauden julistamisen virkaa. 10 Sen kirkkaus on niin ylivoimainen, että sen rinnalla himmenee se, mikä ennen säteili kirkkaana. 11 Sillä jos sekin, mikä on katoavaa, säteilee kirkkautta, vielä paljon kirkkaampaa on se, mikä on pysyvää.

    12 Koska meillä on tällainen toivo, esiinnymme aivan avoimesti, 13 toisin kuin Mooses, joka pani kasvoilleen peitteen, jotteivät israelilaiset näkisi katoavaisen loisteen häviämistä. 14 Heidän mielensä paatuivat. Sama peite pysyy edelleenkin paikoillaan, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia, sillä vasta Kristus sen poistaa. 15 Yhä vieläkin heidän sydämensä päällä on peite Mooseksen lakia luettaessa. 16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois. 17 Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus. 18 Me kaikki, jotka kasvot peittämättöminä katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kirkkauden kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen. Tämän saa aikaan Herra, joka on Henki.”

    Tuulikki, sinun puheevuorosi kirkastaa vahvasti jakeen 12 sanomaa:Koska meillä on tällainen toivo….
    Kuinka monelle Jeesus on kirkastunut ja tullut rakkaaksi, koska on toivo Hänessä .Moni on jo Jeesuksen sanojen mukaan saanut sen palkan,( mitä eniten arvostaa, maineen, kunnian ja sulat hattuunsa omista suorituksistaan) täällä, eikä siksi koe Kristuksen kirkkaiutta enää tarvitsevansa. Jossakin vaiheessa vain vääjämättä tulee vastaan se tosiasia,että vain armo ja Kristuksen kirkkaus ja kunia on pysyvää.

    Tykkää

  3. Juuri noin Virpi! Kuinka ihana onkaa Herran omien osa!

    Tykkää

  4. Siunattu on tämä Blogitaivas kaikkineen. Kiitos Herralle, että Suomessa on ajatuksen ja mielipiteenvapaus. Natsisaksassa ja tänään jossakin muualla se maksaa koko elämän.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s