Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Nykyajan profeetat kivitetään harhaoppisyytöksillä

21 kommenttia

Ja usein kivi löytyy kristittyjen kourista! Onko meidät niin peloteltu antikristuksella ja vihollisen voimilla ja harhaoppien vaaroilla, että älähdämme heti, kun joku julistaja ei pitäydy meidän kaavuissamme ja kaavoissamme.  Äärimmilleen viety oikeaoppisuus saattaa olla äärimmäisen kylmää ja kovaa, tuomitsevaa ja yksipuolista. Siinä ei eletä suhteessa rakastavaan Jumalaan, vaan suhteessa lakiin. 

Raamattu voidaan lukea monenlaisten lasien läpi. Se voidaan myös lukea, niin että Jeesus, Raamatun keskeisin hahmo jää sivuun ja lain noudattaminen tulee tilalle. Jeesus paransi sairaita ja valtuutti seuraajansa tekemään samoin. Piste! Tätä ei kuitenkaan paljon opeteta. Listalla löytyy mieluummin aiheita, kuten synti, tuomio, antikristus, sielunvihollinen, helvetti, jotka totisesti ovat ihan tarpeellisia aiheita, mutta eivät sulje pois opetusta armosta, kunnioituksesta, ruumiin ja sielun hyvinvoinnista, Kristuksen voitoista, Taivaan murtautumisesta maan päälle.

Monet julistajat, joiden kokouksissa paranee sairaita meille käsittämättömällä tavalla tai joiden kautta tulee ihmisille jopa henkilökohtaisia profetioita tai joiden kokouksissa tapahtuu meille vieraita ilmiöitä, leimataan milloin minkäkin väärän hengen kätyreiksi. Useimmiten heidät tuomitaan jonkin intialaisen harhahengen kuten kundaliinin vaikutuksen alla oleviksi. Mistä näitä löytyy, näitä henkiä, näitä pelkoja ja tuomioita?

En lähde tässä analysoimaan koko vyyhteä, siitä ei tulisi loppua. Pari mielestäni oleellista sanaa riittäköön:

Kundaliinit ja muut maagiset henget eivät saa ketään ihastumaan Jeesukseen, innostumaan Pyhästä Hengestä ja huutamaan sydämen palosta ”Abba, Isi”.  Harhahenget eivät saa ketään seuraamaan Jeesusta, palvomaan Jeesusta, lähtemään maailman pimeimpiim kolkkiin puhumaan Jeesuksesta ja tekemään Jeesuksen tekoja. Sielujemme vihollinen ei yhdistä kristittyjä eri seurakunnista rakastamaan toisiaan, niin että he yhdessä rakastavat Jeesusta ja jakavat kaduilla ja toreilla Jeesuksen rakkautta ennakkoluulottomasti eteenpäin.

Tulen surulliseksi, kun tuon tuosta löydän arvostamiani hengellisiä julistajia syytetyn penkiltä. Jokainen opettaja on toki arvioinnin kohteena ja jokaista opetusta tulee peilata Raamattuun, mutta syytökset milloin mistäkin riivaajahengen vaikutuksesta ovat vaarallisia ja pahimmillaan tekevät tyhjäksi Jumalan valtakunnan työt. Tällaiselle riivaajatkin nauravat, ovathan se saamaisillaan riemuvoiton. Mutta voitto kuuluu Jeesukselle, lihaksi tulleelle ihmisen ja Jumalan Pojalle. Johanneksen kirjeistä muuten löytyy selvää tekstiä, miten antikristillinen henki erotetaan oikeasta Hengestä.

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

21 thoughts on “Nykyajan profeetat kivitetään harhaoppisyytöksillä

  1. Olisikohan niin, että nykyajan kristityt ovat kateellisia toisen seurakunnan tai ”vieraan profeetan” menestyksestä? – Kateus, viha, riita, kauna yms. kuuluvat Galatalaiskirjeen mukaan lihan tekoihin, Gal. 5: 22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

    Room. 12:18 Eläkää siis rauhassa KAIKKIEN ihmisten kanssa.

    Tykkää

  2. Sivusta olen muutamia vuosia seurannut erimerkkisten profeettojen toimintaa ”pyhässä hengessä” luterilaisenkin kirkon sisällä. Yhteisenä nimittäjänä siinä ovat olleet oikeaoppisuus, erilaiset Raamatun ilmoitukset ja kielteisyys toisin uskovia kohtaan. Sisään syntyneeseen keskusteluun on ollut vaikea päästä myönteisyydellä.

    Raamatun ilmoitus omaan uskonelämääni on aina ollut enemmän Jeesuksen opissa kuin opissa Jeesuksesta, jota nykyajan profeetatkin eri tavoin selittävät. Tältä pohjalta on tuohon Juniperinkin kommenttiin helppo yhtyä ja erityisesti tuohon roomalaiskirjeen kehotukseen: eläkää siis rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

    Tykkää

  3. Kyllä, niin samaa mieltä. Tuntuu aivan järkyttävältä lukea netistä kommentteja tutusta puhujasta, kun kommenteissa suoraan ilman minkäänlaista epäilystä sanotaan , että hänen voimansa on lähtöisin saatanasta. Miten voi kristitty noin sanoa toisesta kristitystä? Miten kukaan voi olla omasta arvostelukyvystään niin varma? Miten kukaan uskaltaa noin sanoa Pyhän Hengen toiminnasta? Ja sielunvihollinen nauraa partaansa, kun uskovien eripura kasvaa.

    Kuitenkin uskon, ja taidan hiukan nähdäkin, että uskovien yhteys lisääntyy, Ihmeet ja merkit lisääntyvät, kuten kuuluukin lopun lähetessä. Joten ei heittäydytä epätoivoisiksi, vaikka pahaa tekeekin lauman hajaannus.

    Tykkää

  4. Kristittyjen yhteyden lisääntyminen voidaan nähdä myös uhkana sillä oman lauman hajoamista pelätään. Jonkinverran uskovat ovat itsesyyllisiä tähän sillä paljon on niitä jotka hyppivät yhteisöstä toiseen kun meno alkaa kyllästyttää entisessä sen sijaan että rakennetaisiin pitkäjännitteisesti omaa seurakuntayhteisöä. Hyvä kirjoitus kaiken kaikkiaan ja kuvaa yleisellä tasolla hyvin sitä missä mennään!

    Tykkää

  5. Asia menee niin, että nämä ylistys ja energia miehet ja naiset julistaa kyllä teknisesti suurinpiirtein oikein, ei kuitenkaan ole totuus, he sivuavat totuutta, mutta jotain puuttuu, ja luulenpa,että puutostauti on se, ettei tunneta Jeesusta sisäisesti, nimellisesti kyllä, ja ovat lukeneet läksynsä hyvin, tuntevat Jeesusken tekemiset evankeliumeista, ja uskovat ne todeksi, mutta eivät ole itse koskaan syntyneet uudesti, ja näin on jäänyt se Kristuksen sisäinen tunteminen kokematta ja on vain ulkoinen tieto ja tekniikka, jokainen jolla on henkien tuntemisen armolahja, tuntevat asian hengessään , ja tietävät asian valhe evankeliumiksi !
    * Esm. Marko Selkomaa, puhuu ihan oikein, mutta elämä puuttuu, koska hänellä ei ole Pyhän Hengen voitelua , samoin kui n Mika Juntunen, ja niin on useita nykyajan saarnaajia vailla PH:n voimaa ja voitelua ! Sen kyllä kokee omassa hengessään, että ontoksi jää, sen loisteliasuudesta huolimatta. Tätä ei ole helppo sanoa kenenstäkään, ettei pidä luulla kirjoittajan olevan vahingon iloinen, ei ole, vaan surullinen, kun he eivät edes ota varoituksista vaarin, vaan ovat eksymyksesnä uhreja, ja tekevät enemään vahingoa kuin hyvää, tuskinpa heidän tilaisuukissa parantuneet ovat enää huomenna terveitä, joukko suggestio on todellinen , jos ja kun kaikki, monisatapäinen ihmisiä hutaa ja laulaa tai ylistää samaan hekeen, siitä vain puuttuu se tärkein, Jumalan Pyhä Henki !

    Tykkää

  6. Esko,

    Ei ole kristillistä veljesrakkautta mainita julistajat koko nimellä puhuen heistä pahaa ja samalla itse piiloutua nimimerkin (etunimen) taakse.

    “Sen kyllä tuntee omassa hengessään…” Hmmmm…. Oman hengen tuntemukset voivat olla erehtyväisiä.

    Marko Selkomaa ja Mika Jantunen ovat Jumalan miehiä.

    Ystävällisesti, siunaten,

    Sirkku Chambers

    Ja Heikki,

    Kiitos hyvästä kirjoituksesta!

    t sama

    Tykkää

  7. Eräs viisas nuori nainen hiljan muistutti, että Jeesus olisi voinut rukoilla tuhatta muuta asiaa Joh17.n jäähyväisrukouksessa, mutta hän valitsi rukoilla yhteyden puolesta. Jos meillä on todella rauha Jeesuksen kanssa, voimme kunnioittaa ensisijaisesti yhteyttä. On hyvä voida arvioida asioita, mutta kokonaiskuvassa ykkösenä tulisi olla, että olemme kaikki saman Isän lunastettuja lapsia. Kaikki. Nekin, jotka eivät sitä ole vielä tiedostaneet.

    Niin vimmalla kuitenkin usein tahdotaan varoittaa, sormella osoittaa ja pelotella vääristä vaikutuksista. Etenkin kristittyjen sisällä tämä on surullista. Jeesus muistutti (matt24.12) että laittomuus lisääntyy ja monien rakkaus kylmenee. Jos oma sydän on seulottu Jeesuksen rakkaudella ja itse haluaa pysyä Häntä koko ajan lähempänä ja lähempänä, tarvitseeko silloin keskittää huomiota kaikkeen, mikä saattaisi olla laittomuuden vaikutusta ja töniä syrjään Jeesuksen läheisyydestä. Hän pitää omistaan huolen.

    Kaikilla meillä on virheemme. Jeesus ei tuijota niihin. Hän puhdistaa meitä matkan varrella kohti iankaikkisuutta. Kun keskitymme siihen, mikä meitä Jumalan lapsina yhdistää, kunnioitamme Jeesuksen omaa rukousta meidän pienten ihmisten puolesta.

    Tykkää

  8. Kristittyjen parissa on niin paljoan pelkoa. Pelätään vääriä henkiä ja opetusta. Kuitenkin täydellinen rakkaus karkoittaa pelon. Jumala on rakkaus ja Pyhä Henki on rakkauden Henki.
    Suomalaistenkin herätysten parissa on ollut monenlaisia voima vaikutuksia, jotka ovat tuttuja myös nykyisistä. Luin juuri Mauri Vilposen kirjaa Azusa kadun herätyksestä. Sielläkin oli samoja.
    Ihminen on savea ja onko se ihme, että ihminen voi reagoida monella tavoin Jumalan suuren voiman alla.
    Miksi vain saatanalla olisi oikeus ihmeisiin. Kuitenkin hän on vain luotu olento ja matkija.
    Olen siinä uskossa, että suurin eksytys on kristittyjen joukossa rakkauden puute. Oikea oppisia on kyllä pilvin pimen. Mutta pelkoa ja epäilyä tuollainen oikea oppisuus luo.
    Raamatussa on kyllä rakkauden merkitys kaikessa osoitettu selvästi.

    Tykkää

  9. ”Monet julistajat, joiden kokouksissa paranee sairaita meille käsittämättömällä tavalla tai joiden kautta tulee ihmisille jopa henkilökohtaisia profetioita tai joiden kokouksissa tapahtuu meille vieraita ilmiöitä, leimataan milloin minkäkin väärän hengen kätyreiksi.”

    Sen vielä voin jotenkin sulattaa, että ihmisiä parannetaan naamaan lyömällä tms. (joskin ihmettelen, miksi Pyhä Henki kehottaisi käyttämään moista menetelmää), mutta rajanvetohan tulee tuossa yllä olevassa sitaatissa tuon toisen tai-sanan jälkeen. Jos kokouksissa tapahtuu Raamatulle outoja ilmiöitä, jotka ovat ristiriidassa apostolisen opetuksen kanssa, eikö niitä ole oikeus koetella?

    Niin paljon varmasti aiheutuu siitä sananpaikasta, jossa Jeesus sanoo monien tekevän suuria ihmetekoja hänen nimessään jääden silti Jumalan valtakunnan ulkopuolelle. Se on toki vain yksi Raamatun kohta, mutta Paavalin opetus seurakunnan kokouksesta 1. Kor. 12-14 ei ole.

    Tykkää

  10. Hei, nimimerkki Tuulikki, voisitko vaikka käyttää nimesi perässä jotain selkeää merkkiä, esim. toista kirjainta tai numeroa ettemme sotkeentuisi, kenenkään ajatuksissa, vahingossa toisiimme? En tiedä onko tämä sitä ns. ”hätävarjelun” liioittelua, mutta tuli vaan mieleeni. En ole tekstisi kanssa ristiriidassa, se on kuitenkin sinun mielipiteesi 😉 ja hyvä niin.

    Tykkää

  11. Herzogin puolustajat sanovat, että emme saa olla aina niin puhdasoppisia, sillä Jumala toimii aina eri tavalla historian saatossa. Raamattu opettaa eri tavalla kuin Herzogin puolustajat.

    Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

    Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat.” (alkutekstin mukainen sanajärjestys)

    Jumala opettaa meille sanassaan kuinka Pyhä Henki toimii. Raamatun opetuksen perusperiaate on että Raamattu opettaa kuinka Pyhä Henki toimii ja Pyhän Henki toimii, niin kuin Raamattu opettaa. Tämän tähden meidän täytyy tuntea Jumalan sanan opetus sekä Pyhän Hengen voimavaikutukset, koska se estää meitä eksymästä. Jumala on myös itse sitoutunut toimimaan, niin kuin Hän meille opettaa sanassaan, ettemme eksyisi, vaan tunnistaisimme Hänen tekonsa ja voimansa. Herra Jeesus opettaa, että Jumalan Pyhä Henki toimii sen mukaisesti niin kuin Raamattu opettaa.

    Jumala ei koskaan toimi eri tavalla, eli sanaansa vastaan, vaan Hän on koko Uuden Liiton aikakauden historian ajan toiminut samalla tavalla, niin kuin Hän sanassaan opettaa. Jos näin ei olisi, niin emme kykenisi tietämään milloin Jumala toimii ja milloin demonit matkivat Jumalan tekoja. Herra Jeesus opettaa, että meidän uskomme Häneen tulee perustua Jumalan sanan opetukseen.

    Jaak 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

    Hebr 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

    Edellä olevat Raamatun kohdat todistavat sen, että Jumala ei toimi sanaansa vastaan Uuden Liiton ajassa ja siksi me pystymme tunnistamaan Hänen tekonsa Raamatun sanan todistuksen kautta.

    Tiit 2:
    7 Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta
    8 ja puheesi tervettä ja moitteetonta, että vastustaja häpeäisi, kun hänellä ei ole meistä mitään pahaa sanottavana.

    Raamatun opetuksen mukaan uskovien tulee olla puhdasoppisia, sillä meidän opetuksemme tulee olla puhdasta ja Raamatun sanan opetuksen mukaista. Tietenkään kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä tule täydelliseksi tässä ajassa, mutta siitä huolimatta meidän on koko ajan pyrittävä uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

    Apt 10:
    44 ¶ Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
    45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
    Apt 14:3 Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.

    Edellä olevat kaksi Raamatun kohtaa todistavat sen kuinka Jumala antaa Pyhää Henkeänsä ja voiteluaan uskoville ihmisille Uuden Liiton aikakaudessa. Raamatun todistuksen mukaan Jumala antaa Pyhää Henkeänsä ja voiteluaan kahdella erilaisella tavalla. Hän antaa Pyhän Henkensä ja voitelunsa suoraan ilman minkäänlaisia ”välikäsiä” sekä kättenpäällepanon kautta, kun opetuslapset rukoilevat ja laskevat kätensä ihmisten (uskovien) päälle. Raamatun mukaan Jumala ei anna Pyhää Henkeänsä ja voiteluansa millään muulla tavalla kuin edellä kuvatuilla tavoilla. Tämä tarkoittaa sitä, että Herzogin saama voitelu ihmeineen ja tunnustekoineen on riivaajien vaikuttamaa valhevoimaa, ei Jumalan Pyhän Hengen voimaa, koska hän sai voitelunsa kuolleen rumiin kautta, eli eri tavalla kuin Raamattu opettaa siitä millä tavalla Jumala antaa voitelunsa Häneen uskoville ihmisille.

    Raamattu on jättänyt meille todisteet siitä miten ja millä tavalla Jumala antaa Pyhää Henkeänsä ja voiteluaan, että kykenemme tunnistamaan eron riivaajahenkien ja Jumalan Pyhän Hengen suorittamien ihmeiden välillä. Näin tiedämme mistä lähteestä voitelu tulee ja osaamme karttaa riivaajien valhevoimaa, emmekä erehdy luulemaan sitä Jumalan Pyhän Hengen työksi.

    Kopsin ton tuolt. http://www.kotipetripaavola.com/vastausherzoginpuolustajille.html

    Tykkää

  12. Videolla asia paljastettu.

    Tykkää

    • Kiitos tästä opetuksesta. On surullista, että ihmiset juoksevat ns. ihmeiden ja ”evankelistojen ”perässä, joiden toiminta ei perustu Jumalan Sanaan. Surullista on myös se, että ihmiset eivät usko ja ota todesta, jos heitä varoitetaan eksyttäjistä. Jumala siunatkoon sinua.

      Tykkää

  13. Eräät karismaattiset parantajat mainostavat eheytymiskouluaan laajasti ja suurin lupauksin. Ystävämme laittoi omaisuutensa myyntiin ja lähti suurin toivein koulutukseen ja parantumaan menneisyyden traumoista.
    Pohjoismaisen koulun meno tuntui oudolta, mutta kaikkeen tottuu, kunhan tarpeeksi yrittää. Puheet Isän sydämestä ja lapseuden hengestä upposivat otolliseen maaperään. Oli suurenmoista saada puhutella Jumalaa ”Isiksi”!
    Parin kuukauden ”eheytymisen” jälkeen hän kertoi lähettämässään viestissä seuraavaa:

    ”Eräs erityinen kokous laukaisi luonnottoman väsymyksen. Nukuin kaksi päivää putkeen, enkä sen jälkeen ole kunnolla herännyt. Ensin luulin, että se oli osa paranemisprosessia kuten minulle sanottiin, mutta se tuntui kestävän luonnottoman kauan!
    Aloin ymmärtää, ettei kaikki ollut kohdallaan. Tulin yhä vain sairaammaksi ja päädyin sairaalaan suljetulle osastolle. Kuukauden aikana olen ollut päivittäin jalkeilla korkeintaan kaksi tuntia kerrallaan, senkin pyjama päällä. En ole enempää jaksanut.
    Eihän eheytymisen pitäisi tällaista olla?! Ei tämä ole tervettä. Tämä ei ole mikään tavallinen eheytymisprosessi.
    Eilen illalla sanouduin Jeesuksen nimessä irti kaikesta tuosta oudosta, jota minuun oli tullut. Sanoin, etten halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Sen jälkeen olen huomannut oloni hieman kohentuvan.
    Koen olevani petetty, vihainen, ja samalla iloitsen siitä, että tunne-elämäni alkaa vähitellen herätä. He kutsuvat tällaista turtumusta narkoosiksi, puuduttavaksi ja unettavaksi tilaksi, jossa keho tuntuu luonnottoman löysältä ja painavalta. Se tunne leviää noissa kokouksissa. Jopa sielu turtuu …”

    Tämän ystävämme tarina on kääntymässä hyvään suuntaan. Tosin syyllisyys siitä, että hän on arvostellut ”Jumalan miehiä ja naisia”, ottaa ajoittain yli hänen tunteistaan. Toipuminen on kuitenkin hyvällä mallilla.

    Tällaisia omaisuutensa menettäneitä onnettomia tulee vastaan aina silloin tällöin. Parhaillaan seuraamme erään onnettoman paluuta siviiliin samasta koulusta. Kaikki rahat menivät ”Herralle” so. kurssikeskuksen vetäjille, mutta arvostella ei saa, sillä ”kyllä siellä Henki toimii!”

    Hyvät ystävät! Kristillisen rakkauden ja kritiikin kieltävän lahkoutumisen välillä on suuri ero. Kuinka monessa lahkossa valtaa käytetäänkään rakkauden nimissä! Rakkauden nimissä vaietaan epäkohdista, mutta meidän vaikenemisestamme maksavat jotkut korkean hinnan – jopa koko elämänsä.

    Rakastammeko me Jeesusta, vai suojaudummeko vain omalta hpeältä kieltäessämme kaiken kritiikin rakkauden nimissä? Ettei vain rakkautemme paljastuisi itserakkaudeksi, joka keskittyy oman ja kanssamme samoinajattelevien suojelemiseen.

    Tykkää

    • Kiitos tästä varoittavasta kertomuksesta, voin arvata, mistä koulusta on kyse… Kannattaa olla varovainen sen suhteen, millä taholla elämänsä kipupisteitä avaa (hengellisessä ja maallisessa)…
      Jumala ei tarvitse upeita eheytyskeskuksia, Hän odottaa meidän vaeltava uskossa joka päivä. Niissä askelissa sielukin eheytyy ja vahvistuu, HÄNEN tuntemisessaa.
      Voimia ja todellista iloa tuttavillesi – muistan rukouksin!

      Liked by 1 henkilö

  14. Tulihan se Herzog pallokin sieltä. Kuitenkin tämän pallon osuman myötä hautautuu paljon tärkeämpi keskustelu jälleen vanhojen asioiden vatvomiseen. Maassamme tapahtuva hengellinen herääminen on aivan jotain muuta kuin nuo ylläolevat esimerkit jotka kuvaavat muutamia ylilyöntejä joita on tapahtunut.
    En kannata virheiden tekemistä tahallisesti, en yhden miehen johtamia lahkoja ja liikkeitä, mutta kun Pyhän hengen tekemä työ ihmisissä alkaa näkyä ja seurakunnissa tapahtuu liikehdintää, myös vihollinen on hereillä, niin sisä- kuin ulkopuolella seurakunnan. Tärkeintä on muistaa, että kun ihminen tekee jotain, se ei koskaan ole puhdasta synnistä. Vain Jumalan teot ovat puhtaita. Hankalaa on vain se, että jos ihminen ei tee mitään, ei näy myöskään Jumalan tekoja.

    Hessu oli mukana kyseisen Jenkin Suomen vierailulla ja olemme keskustelleet aiheesta usein. Itse en ole innostunut Davidin opetuksesta mutta olen saanut sen käsityksen että ne puheenvuorot joita Heikki käytti tilaisuuksissa olivat täyttä evankeliumia Ristillä syntiemme tähden kuolleesta Jeesuksesta. Mitä muuta voimme vaatia?
    Se että jotkut uskaltavat hieman järkyttää maallistuvaa ja ateismin ja penseyden valtaan valuvaa maatamme ei tee näistä ihmisistä harhaoppisia ja pirulle heitettyjä hylkiöitä. Minusta aiheesta on käyty aikanaan jo hyvä ja tarpeellinen keskustelu melko laajasti uskon, että siitä on otettu oppia joka taholla.
    Sen sijaan on mielestäni mietittävä ja kirjoitettava siitä miten tämä maa saataisiin nousuun niin hengellisesti kuin myös maallisesti.

    Raamatusta taas löydän selkeästi perustelut niin rukoilemiselle kuin profetoimiselle ja myös sille että kaikki armolahjat on tarkoitettu kaikille seurakuntalaisille siis kaikille kristityille.

    Tykkää

  15. Tuli mieleen, että Jeesushan varoitti vakavasti sekoittamasta Pyhää Henkeä riivaajien henkeen. Se on Pyhän Hengen pilkka!

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s