Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Kristityt rähmällään saatanan (Saatanan) edessä

1 kommentti

Mikä tuo saatana (Saatana) juttu on otsikossa? No, on ihmisiä, joille saatana on pelkkä pahuuden käsite. Ja sitten on niitä, joille Saatana merkitsee persoonallista pahaa. Tämä blogi ei nyt käsittele tuota aihepiiriä, vaikka minulla kyllä on tästäkin mielipiteeni. Kirjoitan nyt rähmälläänolosta pahan edessä kummastakin näkökulmasta. Pitäkää se, mikä hyvältä tuntuu. Mutta älkää olko rähmällänne!

Jumalan armo on ihmeellinen juttu. Se sekä vapauttaa syyllisyydestä että muuttaa, kasvattaa ihmistä. Armo on aktiivinen voima. Se on kuin olento, rinnallakulkija, valmentaja, opas oikeaan, harjoittaja hyvään. Sen viehäysvoima on armollisuudessa ja anteeksiantamuksessa. Se siis viehättää ja antaa voimaa. Mahtava, mittaamaton armo!

Tuolta pohjalta voi sanoa, että armo antaa uuden itsetunnon, vahvuuden nauttia itsestään Jumalan luomana upeutena. Virheistä huolimatta. Eli, virheiden edessä ei ajaudu epätoivoiseen ja voimattomaan rähmälläänoloon. Terve itsetunto antaa voimia nousta puolustamaan sorrettuja ja vastustamaan pahaa sen eri muodoissaan. Minun ei tarvitse suostua hyväksymään kaikkea sitä pahaa, mitä maailmassa tapahtuu. En suostu olemaan rähmälläni saatanallisten, ihmisyyttä tuhoavien voimien edessä. Armo vahvistaa taistelemaan lähimmäisten puolesta. Armo luo oikeamielistä elämäntyyliä, asennetta ja mielenmuutosta. Mitä enemmän armoa, sitä enemmän muutosta. Armo on raju voima.

Oma blogi tarvittaisiin Saatanasta, siis persoonallisesta pahasta. Mutta se ei ole sen arvoinen. Sen valta on Jeesuksen ristillä kukistettu ja meidät on valtuutettu toimimaan Jeesuksen nimessä, Hänen voitostaan käsin. Varas on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen elämän. Tässä tietoisuudessa,ylös, rähmällään olo loppuu nyt!

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

One thought on “Kristityt rähmällään saatanan (Saatanan) edessä

  1. Heikki, ystävä.
    Aivan tottahan tämä on ja sinulla on paljon ”tukijoita”. Tapasi kirjoittaa on omasi, niin kuin meillä muillakin, mutta minut tämä sai ahdistumaan, vaikka täysin ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla on oma historiani, joka muistuttaa olemassa olostaan tämä tekstin myötä, ei pahasti, mutta kuitenkin.
    Onneksi kuulin tänään kaksi hyvää saarnaa aiheesta, tosin vähän vajaasti kun radio Deihin tuli katko saarnan parhaimpaan aikaan. Toisen SRO:n saarnan voin uudelleenkin kuunnella netistä, ja kuuntelenkin. Nämä hoitivat minua ja pääsin” balanssiin”.

    Älä pahoita mieltäsi, kommenttini ei sanomaasi arvostele eikä kumoa, mutta tunsin kuitenkin tarvetta muistuttaa että minunkin kaltaisiani ihmisiä vielä jokunen saattaa olla.
    Täysin terve uskon olevani sitten siellä kotona jonne olemme matkalla. Paljon on Herra tehnyt työtä kanssani vuosien aikana ja voisin melkein sanoa että sieluni on lähes terve, Pyhän Hengen vaikutuksen ansiosta. Kehoni suhteen on toisin. Mutta sitä en kipuile, on mikä on. Sanoisin siinä suhteessa vaikkapa niin kuin Paavali että Jumalan armosta minä olen mikä olen :) !

    Jumala siunatkoon tekemääsi työtä lähimmäistesi hyväksi!
    Ystävällisesti Tuulikki.

    Liked by 1 henkilö

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s