Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Varokaa!

5 kommenttia

Paavalin pääliinat ja vaatekappaleet, Pietarin varjo, uskovien kädet, Jeesuksen Sanat, kosketus ja sylki. Näiden uskottiin parantavan sairaat. Siis uskottiin. Imperfektissä. Nyt tiedetään paremmin, että on turvallisempaa tyytyä rukoilemaan ja toivomaan parasta. Ja jos rukous ei auta, niin silloin tiedetään, että Jumalakaan ei halua parantaa. Ei halua…tai ei voi.

Varokaa niitä, jotka uskaltavat opettaa, että uskovaiset tekisivät samoja tekoja kuin Jeesus. Mistä ihmeestä ne ovat keksineet, että noin tapahtuisi? Ja millä oikeudella ne komentelevat Jumalaa? Jos Jeesus käskikin opetuslapsiaan parantamaan sairaat, niin se aika oli ja meni pari tuhatta vuotta sitten. Ei koske enää nykyaikaa. Ja mistä muutamat uskovaiset ovat saaneet päähänsä, että sellainen kuin Jeesus on, sellaisia hekin ovat tässä maailmassa. Varokaa tuollaisia isottelijoita! Sitten on niitäkin, jotka rukoilevat, että Jumalan tahto tapahtuisi myös maan päällä niin kuin Taivaassa. Toiveajattelua ja haihattelua, sanon minä. Näitä liiottelijoita pitää varoa. Lukisivat sen Raamattunsa vähän tarkemmin.

Niinpä niin, lukisivatpa kaikki sen Raamatun paljon tarkemmin!

Ps. Jos Raamattuun uskallat mennä nyt, niin takuulla yllätyt.
Jottei tule väärinkäsityksiä, niin sanon, että yllä olevan tärkein lause on se viimeinen: lukekaa Raamattu tarkasti. Silloin näette, että Raamattu lupaa meille hurjan suuria asioita ja rohkaisee meitä uskomaan, ei varomaan!

Mainokset

Kirjoittaja: H H Hilvo

pastor, who loves to preach and teach and pray, because God is so good

5 thoughts on “Varokaa!

  1. … Sillä Jeesushan sanoi:
    ”Kun teille sanotaan, katso voideltu (so. Kristus) on tuolla, erämaakämpällä, eduskunnassa, tuomiokirkossa tai kerhotalolla, niin menkää! Menkää, ja juoskaa ihmistenperässä Kokkolaan, Helsinkiin, Lakelandiin, Torontoon …

    Älkää turhaan varoko, sillä ei teitä kukaan eksytä! Ei tule vääriä profeettoja, ei tule vääriä ihmeitä, merkkejä eikä tunnustekoja.

    Ja kerran minä erottelen eteeni tulevat ja sanon: Menkää pois minun tyköäni kaikki te, jotka luuhasitte katsomassa sairaita, jaoitte nälkäisille leipää, menitte vankiloihin tapaamaan vangittuja, mutta ette keskittyneet siihen, mikä oli tärkeintä: ihmeisiin, merkkeihin, tunnustekoihin jne.!
    Ja toisille hän sanoo: Tulkaa te ihmeidentekijät, voimamiehet, superuskovat, jotka teitte ihmeitä, merkkejä, tunnustekoja ja omistakaa se valtakunta… (Ai, sekö on jo teillä!? … Sorry, mun täytyy päivittää tää jutska). Minä tunnen teidät: näin päivityksenne YouTubessa, FaceBookissa ja Instassa, kun pidensitte jalkoja, kerroitte juttujanne ja karkoititte flunssaviruksia. Ettehän te tosin eläneet sanani mukaan, mutta viis siitä – kuka siitä nykyään välittää!

    Sen, minkä minä sanon teille, minä sanon kaikille: Olkaa juovuksissa ja soukkailkaa!
    Ei ihme, jos te eksytte, kun te tutkitte kirjoituksia ja ettekä etsi esimerkiksi New Agelta niitä voiman salaisuuksia, mitä ne käyttää!”

    Ja Paavali sanoo:
    ”Pyrkikää osallisiksi niistä parhaista armolahjoista, jotka New Age on seurakunnalta ryöstänyt. Ottakaa lahjat takaisin saatanalta ja käyttäkää niitä rohkeasti ja kyselemättä mitään omantunnon tähden.
    Sillä ei Jumala ole antanut teille pelkuruuden henkeä, vaan turhia harkitsemattoman, hengessä kännäävän, hypervoimallisen hengen!”

    Älkäämme siis valvoko, älkäämme koetelko, älkäämme turhaan kyselkö, sillä tämä kaikki sulkee pois sen siunauksen, jota meille nyt on tarjolla!

    Ja kaikki kansa sanokoon – Aamen!

    Tykkää

  2. onko tavoitteesi pelkästään epäsovun, kiistelyn ja pahan mielen lietsominen uskovien keskuuteen? Sen verran vihjailevia kaikki kirjoituksesi/päivityksesi ovat niiden suuntaan, jotka eivät ole yhtä mieltä kanssasi.

    Tykkää

  3. Mielestäni ollaan vaikeiden ja kipeidenkin asioiden äärellä. Elämme langenneessa maailmassa, sen tähden sairastamme. Lähtökohtaisesti Jumala haluaa meille vain hyvää ja Hänelle kaikki on mahdollista. Totuus on kuitenkin se, että kaikki eivät parane, mukaan lukien uskovat. Esimerkiksi tyttäreni on tänään kuumeessa. Enkö uskonut riittävästi, kun hän ei välittömästi parantunut? Miksi hän ei parantunut? Lopultahan me kaikki sairastumme ja kuolemme. Milloin rukous on riittävän ”tehokas”? Minulla ei ole valmiita vastauksia.

    Tykkää

    • Antti Ruuska.
      Tämä ei ole minun blogini mutta tahtoisin kuitenkin sanoa seuraavaa omana näkemyksenäni.
      Henkilökohtaisesti noin minäkin asian ja tämän maanpäällisen vaelluksemme näen.

      Jos me saisimme kaiken jumalallisen hyvän jo tässä ajassa emme taivasta tarvitsisikaan. Emme olisi ehkä niin riippuvaisia Jeesuksesta ja hänen armostaan kuin nyt olemme, eikä meille olisi kovin tärkeää kuinka eläisimmekään?

      Jos kaikki hyvä olisi itsestään selvästi saatavilla, niin mihin katoaisi sääli ihmistä kohtaan tai toistemme taakkojen alle itsemme asettaminen, lähimmäistemme palveleminen Jeesuksen antaman esimerkin mukaan. Ei palveltavaksi vaan palvelemaan (vaikka kyllähän blogin kirjoittajakin lähimmäisiään palvelee niin kuin oikeaksi kokee).

      Tunnet varmaan Raamatun kannesta kanteen, suurin piirtein niin kuin ehkä useimmat meistä, ja silti jäävät monet asiat samalla tavalla vain Jumalan tietoon kuin jäi Jobillakin.

      Me tiedämme ettei Job ollut heikko uskossaan, päinvastoin vahva loppuun asti. ”Syy/vika” hänen kärsimyksiinsä, oli toisaalla.
      Jumala itse, Kaikkivaltias ja Pyhä halusi todistaa, niin vihollisellemmekin, kuin meille kaikille ystävänsä puolesta, ettei Job kiellä Jumalaa olosuhteistaan huolimatta. Kuinka paljon lohtua tuo kertomus onkaan kaikkina aikoina tuonut kärsivien ihmisten elämään.

      Kaikesta huolimatta sallittakoon jokaiselle oma sananvapautensa ja näkemyksensä näissä uskonasioissa. Muistaen että jokainen meistä vastaa henkilökohtaisesti elämästään Pyhän Jumalan edessä. Hänen joka lausuu sen viimeisen sanan ajallaan.

      Minusta on hyvä että erilaisia näkemyksiä uskalletaan tuoda esiin (toivottavasti mieluiten rakentavalla tavalla).
      Nimimerkin takaa on helppo olla erimieltä, mutta on todella kunnioitettavaa että myös nimellä voidaan ilmaista oma näkemyksensä vaikka se poikkeaisikin jonkun toisen näkemyksestä…
      Kiitos!

      Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s