Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Hedelmätön puu

Jätä kommentti

Käväisin päivällä korjailemassa osan jouluvaloista jo pois. Jäin hetkeksi istumaan vielä oven rakoon hyvin puettuna, että tarkenin. Ilma on vaihdellut rankasti paksusta pyrystä vesisateeseen. Nyt oli lämpöasteita ja kosteaa.

Katselin pihani paria isoa puuta, mäntyä ja pihlajaa. Viimemainittuun lensi hämmästyksekseni punatulkku? Se katseli siinä hetken ehkä etsien syötävää? Kun ei ollut lensi pois. Oli ollut liian sateeton ja liian kuuma kesä, pihlaja ei ollut pystynyt kukkimaan aikä tuottamaan hedelmiään pihlajanmarjoja.

Ajatukseni palasivat Heikin kirjoittamaan tekstiin profetoimisesta. Kun sen aamulla luin mieleeni nousi muutama Raamatun jae: ”Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä on hyvää, älkää kaikkia henkiä uskoko. jne.”  Maallikkona usein miettii missä kaikessa mahdollisesti ymmärrys ei riitä, missä luulee ymmärtävänsä, ja kuinka rohkea tai arka olisi hyvä olla opin ja sanojensa suhteen.? Ja ennenkaikkea armolahjojen. Piilottaako sen ainoan leiviskänsä maahan jonka on saanut tai uskoo saaneensa? Kumpi on huonompi vaihtoehto, toimia vai olla toimimatta?

Nyt juuri äsken kävin lukemassa Tapion kirjoituksen näistä vuosista jotka olemme täällä blogitaivaalla kirjoitelleet. Tapion teksti oli levollisen hoitava! Itkuiikkana minulle jälleen silmät kostuivat ja sydän otti pari ylimääräistä lyöntiä.. Kaksi (erilaista) miestä? Kun ei henkilökohtaisesti ole kumpaakaan tavannut muutoin kuin kirjoitusten kautta tulkinta kummastakin on ainoastaan tunteen tasolla. Tapion koen turvalliseksi ja lempeäksi, ymmärtäväiseksi ja armonhenkiseksi. Heikistä en oikein osaa sanoa (vieläkään) mitään, ei kai tarviikkaan.

Miksi otsikkona on ”Hedelmätön puu”? Ajattelen kauhulla olenko mahdollisesti itse sellainen? Itsessäni kyllä, mutta kun Jeesus on Herra, Jumalan Sana Elävä ja voimallinen ja sitä kaipaan lukea ja annan Sanan tehdä tehtävänsä Pyhän Hengen kautta, Uskon ettei Jumalan Sana tyhjänä palaa. Minä uskon vaikka en näe. Uskon koska Jumala On.

Ihminen tarvitsee sekä Vettä että Ravintoa. Jos on liikaa hellettä on vaara nääntyä ja lakata tuotamasta hedelmää, ja jos pääsee kuivumaan elämä kaikkoaa. Tässä me tarvitsemme toisiamme ja kykyä nähdä ja ymmärtää milloin mitäkin tarvitaan että Elämän Leipä ja Vesi olisi tasapainoista. Ettei kukaan jäisi hedelmättömäksi.
Siksi myös tämä blogitaivas on niin tärkeä! Ja minä uskon että Jumalan tahto on täälläkin tapahtunut, tavalla tai toisella.

Jumala on Pyhä ja Hyvä! Hän katsoo kaikkia ihmisiä samalla armolla ja rakkaudella. Hän antaa itse kunkin toimia niillä lahjoilla joita on armossaan kullekin jakanut. Lahjat ovat tarkoitetut käytettäviksi, kiitos Jumalalle!  – Pieni lintu ilman einettä laittoi ajatuksia  mieleeni  jotka sitten johtivat avaamaan Raamatun, kirjan joka on kallein aarteeni. Luin efesolaisille kirjoitettua kirjettä, ja voi kuinka se siunaakaan!

Vaikka meillä kaikilla on vaikeutemme ja monet ahdistuksemme, olemme kuitenkin onnellisessa asemassa moneen muuhun maahan ja kansaan verrattuna. Jumala on totisesti siunannut meitä. Meidän tulisi ymmärtää tämä aarre ja toimia sen mukaisesti. Me emme saisi pilkata Jumalaa, emme poistaa Häntä elämästämme emmekä toistemme elämästä. Jumala ei siunaa syntiä. Kuinka me saisimme tämän sanoman kalliisti ostetun kansamme sydämiin uudelleen niin että Tapahtuisi Jumalan Tahto.

Minulla on auki nyt efesolaiskirjeestä neljäs ja viides luku viidennen jakeeseen 21 asti, se sopinee kaikille.

Isä meidän joka olet taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaassa. Anna meille meidän jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä Sinun on Valtakunta, ja Voima ja Kunnia Iankaikkisesti. Aamen!”

Jumalan armoa ja rakkautta alkaneelle vuodelle 2019 Siunaten!

Mainokset

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.