Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Ristin muotoinen rakkaus

1 kommentti

Olen muutamia kertoja, nyt aivan lyhyen ajan sisällä kuullut, tämän otsikkona olevan laulun radio Deistä. Se on syvintä sisintäni koskettanut niin että oli pakko ajatella ja pakko kirjoittaa!? Laulussa on kerta kaikkiaan sellaiset sanat ja you tubessa sellainen laulaja että kaikkien pitäisi se nähdä ja kuulla. Minut se todellakin laittoi ajattelemaan, kertaamaan asioita ja elämää, muistelemaan menneitä ja arvelemaan tätä päivää.
– Laittanut kysymään mikä on ihmisen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, tärkein asia tässä maailmassa ja ennen kaikkea ajassa.

Raamatun mukaan ihmisen on tärkeintä tulla tuntemaan Jumala koko kolminaisuudessaan. Ilman jeesuksen sisäistä tuntemista ei voi Jumalaa tuntea eikä palvella. Toinen tärkein asia on antautua täysin seuraamaan Jeesusta. Minulla on auki Matt.16 josta olen ympyröinyt jakeet 15-16. Toinen tärkein on siis seuraava:
Ja Hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen”!

Joidenkin mielestä rankkaa, liian rankkaa, mutta se on Jumalan Sana! Tulla tuntemaan Jumala on ollut pitkä tie monelle ja raskas vaellus senkin jälkeen kun on lähdetty Jeesusta hänen tahtoaan ja tietään seuraamaan.  Olen ajatellut niitä jotka Jumala valitsemalla valitsi eikä antanut juurikaan vaihtoehtoa, heitä sen enempää luettelematta nyt tässä. Mutta yhtenä esimerkkinä Jumalan Omaisuuskansa!

Sydäntäni lähinnä on kuitenkin eniten ne joilla oli inhimillisiä heikkouksia enemmän kuin muilla tai muuten vaikeampi taival. Joka pistää kysymään oliko loppujen lopuksi kenelläkään toistaan helpompaa. Ajattelen mm. Moosesta, isoja ja pieniä profeettoja mm. Jesajaa ja etenkin Jeremiaa ja Eliaa. Joonaa ja Jobia, jotka eivät varsinaisia profeettoja olleetkaan, syvästi inhimillisä ihmisiä vaan, joiden elämäntarina koskettaa vieläkin meitä jotka heistä luemme ja tiedämme. Uudesta testamentista rakkaita ovat Johannes kastaja, Johannes Jaakobin poika ja Paavali mm.!

Entäs me näiden rinnalla? Onko meiläkin jokin tehtävä, vaikka pienikin? ON, jokaisella joka on lähtenyt seuraamaan Jeesusta, on suurempi tai pienempi tehtävä olla todistajana tälle maailmalle, kukin sillä Jumalan armolahjallaan jonka on saanut. Tehtävä on kallis lahja ja suuri luottamus Jumalan taholta olipa se millainen tahansa, kunhan sen vaan sydämensä halusta ja vilpittömin, nöyrin ja kiitollisin mielin ottaa toimiakseen. Ei se helppoa ole, siis sekään! Ja kuitenkin…

Tavallisille ihmisille Jumala on Pojassaan uskonut paljon, ja mitä niihin tehtäviin ja lahjoihin sisältyykään ja millä tavalla ne joko toteutuvat tai joskus eivät, niin Jumala ei ole rajoittunut eikä sitoutunut ihmisten ihmisten kaavoihin vaan aina uutta luova! Hän antaa uuden mahdollisuuden silloin kun on oikea aika ja vain Hän tietää oikeat ajat ja tavat. Hän näkee myös  ihmis sydämen ja ajatukset.

Niinkuin eivät lahjat, ihmisille uskotut tehtävät maailmassa taivaan valtakunnan hyväksi ja edistämiseksi, eivät herätysten ajat niin kuin eivät tavatkaan ole ihmisten määrättävissä, eikä ihminen edes näe kaikkea mitä maailmassa tapahtuu, vaikka ehkä niin luuleekin. Vaikka rukoilee, toivoo ja uskoo ihminen voi epäonnistua mutta silti yrittää uudelleen, muistaen sen miehen, joka hautasi leiviskänsä peltoon, siitä ei Jumala kiitosta antanut.

Jumala on suvereeni. Hän on myös armollinen loputtomasti ihmistä kohtaan, mutta myös kiivas oikealla tavallaan. Jos me tuomitsemme lähimmäistämme emmekä tunne armoa hänen  epäonnistuttuaan, Jumalakaan ei armahda automaattisesti meitä. Hän Jumala, odottaa meiltä sydämen avaruutta, kärsivällisyyttä, oikeanlaista lempeyttä ja lähimmäistemme kuormien kantamista.

Oikeanlaista näkökykyä, kuulevia korvia ja  Jumalan kuvaksi luotujen, rakastamista. On siinä elämän tehtävää, mutta Me emme ole yksin, emmekä itsestämme saa hyvää hedelmää aikaiseksi sen tekee meissä vaikuttava Pyhä Henki joka auttaa meitä meidän heikkousissamme ja rukoilee puolestamme lakkaamatta. Toivottavasti jokaisella Jumalan lapsella on myös joku ystävä jolla on sama usko ja sama kotimatka Jeesus Tiellä, Pyhällä Valtatiellä.

”Anna sydän avara, anna sieluun tuulla. Silmille suo valoa, anna korvat kuulla. Että ihmisissä, hiljaa kärsivissä Sinut näkisin.
Anna sydän avara, anna sieluun tuulla. Silmille suo valoa, anna korvat kuulla. Että ihmisissä kaikkein lähimmissä Sinut näkisin”!

Jos joku osaa ja löytää tuon otsikkona olevan laulun, voisitko laittaa sen kommenttina tänne kun itse en osaa? Siinä on mahtavat sanat! Kiitos. –
Ja jos jälleen näet kirjoitusvirheitä niin ohita ja lue oikein, nyt on syynä kauhea kuumuus!

Mainokset

One thought on “Ristin muotoinen rakkaus

  1. ASIAVIRHE.
    Olen kirjoittanut ”Johannes Jaakobin poika”! EI kun VELI. Johannes ja Jaakob olivat Sebedeuksen poikia molemmat, siis veljeksiä. Tätä Johannesta tarkoitin. Jos vielä jotain löytyy, mitä itse en huomaa, niin oikaiskaa!

    Tykkää

Kommentoi

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.