Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Todellista taivas – ja maa

5 kommenttia

Vuoden 2013 ensimmäinen päivä ja ensimmäinen blogini.

Aamuyöstä päässäni oli monta ajatusta, liian monta, tietääkseni nyt mitä olisi kirjoitettava? Olen hämmentynyt. Yleensä, hyvän aamun, hetket ovat selkeää ja suloista vuoropuhelua Herrani kanssa. Kahdella edellisellä, kivun valvottamalla yöllä lienee osa osuutta asiaan että olen harvinaisen tyhjä. Mietin onko tarkoitus sanoakaan mitään?

Muutama kohta kuitenkin Raamatusta nousi varhain mieleeni, ilmeisesti siksi että sain olla tyttäreni kanssa illalla pitkässä ja Hengen täyteisessä rukouksessa. Rukouksessa joita nimitämme voimarukouksiksi. Niissä on aivan käsittämätön ”tila”, sellainen jonka vain Jumalan Pyhä Henki aikaan saa. Ylimaallisen näkökyvyn ja kokemuksen (jossa näkymättömät muuttuvat todellisimmmiksi kuin näkyväiset) vaikuttamaa ylimaallista rakkautta kaikkia ja kaikkea kohtaan. Illalla rukoillessamme samaan aikaan kun ajatuksiini annettiin joku asia tai ihminen, tyttäreni alkoi rukoilla ääneen samaa ja minä sain vain ylistää!

En tiedä on tällä sivustolla lupa puhua Jumalan armolahjoista, ja siitä ristiriitojakin herättävästä kielillä puhumisesta, mutta minulle vaan käy niin että ylistän Herraa vierailla kielillä. Samoilla kielillä saan myös aiheita rukoilla hädässä olevien puolesta, en tiedä kenen ja miksi mutta tunnen jonkun tarvitsevan apua. Myös kiitos kumpuaa samoin sanoin.

Luojani ja Jumalani tietää mitä tekoa kukin on, mitä kukin tarvitsee jaksaakseen ja voidakseen parhaalla mahdollisella tavalla olla Hänen käytössään. Tarkoitushan ei ole että ainoastaan itse ”juhlisimme” vaan että mahdollisimman moni pääsisi osalliseksi Jumalan ihmeistä ja ennen kaikkea pelastuksesta jonka Hän on ihmisille, ja koko luomakunnalleen valmistanut.

Ilman Pyhän Hengen apua en ainakaan minä jaksaisi – enkä osaisi, en voisi edes sanoa olevani osallinen Jumalan lasten perhettä.

Minä olen rikki. Elän kivun ja vaivan kanssa. Ihmettä on että saan olla tällaisenanikin suuren savenvalajan pöydällä. Hän tehköön minulle niin kuin parhaaksi näkee. Häntä minä rakastan, sillä Hänen rakkautensa minua kohtaan on liiankin suuri, sitä käsittääkseni. Hänelle tahdon elää! Olen tahtonut oppia rakkautta ja anteeksiantamista ja saamista. Olen tahtonut muuttua edes hippusen sellaiseksi kuin rakas Jeesukseni. Luotan siihen että mikä on ihmiselle mahdotonta on Jumalalle mahdollista.

Rakkaat ystävät, tyttäreni sanoi illalla, kertoessani tästä uudesta lehdestä elämässäni, näin:” Äiti, on ihanaa että sinulla on nyt tämmöisiä tosi uskovia veljiä joiden kanssa voit vaihtaa ajatuksia siitä kaikkein tärkeimmästä”! Niin tässäkin on yksi pieni Jumalan nuotiotuli 🙂 joka ainakin minua lämmittää ja valaisee, kiitos Jumalalle.

Raamatun kohdat joista tämä (ehkä) saattoi kummuta ovat Matt 8: 5-11 Jer.18: 2-4 2 Samuel 9:1-14

Aamuyöstä minulla oli 2 hengellistä laulua mielessäni joista toisen jo valitsin, mutta nyt se muuttui kuitenkin. 105 vuotta täyttäneen Hilja Aaltosen ihana Suo puhallus helluntai tuulen. Otsikkonahan ensimmäiselle blogilleni on Todellista taivas – ja maa. Tämä laulu kertokoon ihmisenä olemisen osasta.

Suo puhallus helluntain tuulen minun syömmeni kynttilään. Sano, Herrani että mä kuulen, voitko sammuneen sytyttää.

Suo kipinä Henkesi tulta, näet alttarin kylmän tään. Isä, pyydän: Nyt puhdista kulta, minä itkien eteesi jään.

Mä tahtoisin hehkuen palaa, sinut tuntea yksin vaan. Tuli kastetta henkeni halaa, milloin uudeksi muuttua saan?

Jään jalkaisi juurehen Herra, viivyn itkien edessä sun: Olet luvannut sanassa kerran itse siunata ahdistetun.

Olet luvannut sanassa kerran ITSE siunata ahdistetun.

5 thoughts on “Todellista taivas – ja maa

  1. Kiitos Tuulikki
    kyllä täällä saa puhua armolahjoista ja on syytäkin puhua, ovathan ne Jumalan lahja meille. Itsekin puhun kielillä, joten anna palaa ja jatka iloasi Herrassa!

    Tykkää

  2. Heikki! Olet parhaita rohkasijoitani! Kiitos Sinulle. Jumala Sinua siunatkoon, niin kuin hän taukoamatta tekeekin.
    Mutta kyllä minua jännitti, en meinannut päästä alkuun ollenkaan – JA se on harvinaista 🙂

    Tykkää

  3. Kiitos! Tätä tarvitsin päästäkseni uuteen vuoteen. Kävin aamulla Pappilan rannassa katsastelemassa avantolaiturin kuntoa ja lumitöiden määrää kun tänään aloitamme taas avantouimareitten kevätkauden. Lunta oli paljon ja samoin kuin työtä elovainiolla. Olen vakuuttunut siitä että me auraamme tietä. Uskallamme puhua siitä Jeesuskesta joka kulki opetuslasten kanssa, siitä joka lähetti Pyhän Hengen puolustajaksi.

    Itse lähden rukouksen tietä kulkemaan ja purkamaan sitä mitä se tarkoittaa ja mihin se johtaa. Esirukous ja siunaaminen siinä sanapari joka heräsi mieleen aamun retkellä. Hyvin kirjoitit!

    Tykkää

  4. Paljon on mielen kiintoisia asioita taivaasta ja sen mitä siellä on meitä kaikkia kiinostaa ja kiehtoo, ja olae kiitollinen HERRALLE ETTÄ PÄIVÄ ONLÄHELLÄ JOLLOIN HÄN SAAPUU JAPÄÄSEMME KOTIIN, TAIVAAT AVAUTUU JA MAA JÄÄ TAAKSEMME SOTIEN JA KAUHEA TUOMIO AJAN ITKUKSI .JOTEN YSTÄVÄT NOSTETAAN PÄÄMME ,SILLÄ MEIDÄN VAPAUTUKSEN AIKA ON LÄHELLÄ SIUNAUSTA KEIJO

    Tykkää

Kommentoi

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.