Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Pyhäpäivän Pyhät hetket

8 kommenttia

Kun uskalsin kirjoittaa tuon edellisenkin tekstini, uskallan tämänkin uskoen ja rukoillen Herraa että Hän on tässä mukana.

Katselin tänään televisioista toisenlaisen jumalanpalveluksen! Enkä muista koska olisin niin vahvasti kokenut Pyhän Hengen läsnäoloa!  Ensimmäisenä mieleeni tulivat laulun sanat ”Katso Jeesus kadulla kulkee..” Ohjelma oli nauhoitettu 7.6 Laukon torilta. Sen musiikista vastasi  Sons of Abraham niminen yhtye, ja se oli MCC:n Bikers Church motoristijumalanpalvelus.

Juha on kirjoittanut täällä viimeksi talon rakentamisesta Jumalan Sanan mukaan ja minä ajattelin katsoessani tuota mainitsemaani motoristijumalanpalvelusta että onpa kivinen pelto kynnettäväksi. Mutta samalla kiitos ja ylistys täytti sydämeni pohjia myöten siitä että Jumalalla on mahdollisuus ja tahto puhua ”kaikilla kielillä” kaikille ihmisille.

Miehet olivat karuja ja naiset myös. Solisti oli Elviksen imitaatio ja laulut Elviksen parhaita hengellisestä päästä. Mikä minua eniten kosketti oli ettei mitään ollut tuossa palveluksessa liikaa eikä liian vähän ja kuitenkin tarpeellinen. Yhtä karu se oli kuin miesten ja naisten ulkoinen olemuskin mutta äärimmäisen koskettava yksinkertaisuudessaan. Pois oli kaavat ja keveä hempeys. Kieli oli heille tuttua ja ajattelin kuinka vähän uskoon tarvitaan. Yksinkertainenkin usko riittää kun se otetaan vastaan sydämellä! Näin totisesti henkeni silmin tässä kaikessa, ja varsinkin ”saarnaajan” Ari Santaharjun olemuksessa itse Jeesuksen. Hän jalkautui lopuksi ”omiensa” ja koko yleisön joukkoon juttelemaan ihmisten kanssa.

Toinen Pyhä Hetki oli tavanomainen SRO:n radio Deiltä sunnuntaisin tuleva Jumalan palvelus. Olin niin edellisen koskettama vielä etten niin tarkkaavaisesti saarnaa kuunnellut kuin tavallisesti. Se oli päivän tekstien mukainen ja myös vastaus viimeaikaisiin kipeisiin kokemuksiin joita on kertynyt. Onneksi sen voin kuunnella uudelleenkin netin kautta.

Ajattelen miten totta on ettei Jeesus tullut ”terveitä” vaan sairaita varten. Kukaan meistä ei voi tässä elämässä väittää olevansa täysin terve. Rikki olemme kaikki ja tarvitsemme parantajaa. Ilman Häntä olemme onnettomia, aina orpoja ja muukalaisia vaikka ympärillämme olisi kuinka paljon ihmisiä ja kaikenlaista toimintaa.

Kaikki muu kuin Jeesus elämässämme on turhaa. Kaikki muu katoaa paitsi Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus ei ole ketään jättänyt, eikä lakannut kulkemasta tässä maailmassa etsien kadonneita. Hän tekee sen niin lukemattomilla tavoilla ettei yksikään ihminen siihen pysty. Ja kuitenkin kukin tahollaan ja armolahjallaan, Jumalan rakkauden antamilla voimilla ja eväillä, saa olla mukana tekemässä työtä elopelloilla ja kaduilla, teillä ja aitovierillä, jopa kirkkojen pihoillakin. Ja ehkä, jos ei muuhun pysty, myös blogia kirjoittamalla :) ?
Ei katsota minkäänlaista palvelutehtävää ylen, näytti se meistä miltä tahansa, jätetään itsemme ja toinen toisemme Jumalan Armon varaan! Kiitos, ylistys ja Kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

”Katso Kristus kadulla kulkee ja Hän kurjinta tervehtää. Hän ohi ei kiirehdikään, vaan juttelemaan jää.
Ja katso nyt mitenkä kätensä Hän ojentaa arpisen ja siihen suo tarttua käden, heikon, syntisen ihmisen.
Kansan joukko ohi vain kulkee, joku taaksensa vilkaisee, ja ivaten toiset nauraa ja joku aattelee:
Ei ansaitse tuo kurja syntinen noin valtavaa rakkautta, on tuollainen huomaavaisuus ihan turhaa tuhlausta.
Vaan he eivät käsitä lainkaan mitä kadulla tapahtuu, käsi heikko kun Herran puoleen jo hiljaa ojentuu.
He eivät käsitä syvyyttä ei voimaa sen rakkauden, mi koskaan ei saata käydä ohi kärsivän ihmisen!”

Mainokset

8 thoughts on “Pyhäpäivän Pyhät hetket

  1. ihan pihalla
    yhteiskunnan eliitin
    jalanjäljissä
    muru putoaa pöydältä
    ja taas siitä tapellaan

    sopu sielussa
    oma onni sepällä
    myötätuulessa
    elossa kaikki ilo
    ankkuri elämälle

    Liked by 1 henkilö

    • Kiitos Niilo! Olitpa nopea, en ehtinyt edes poistua tästä pöytäkoneeni äärestä kun jo napsahti posti :) Siunausta sinunkin Pyhiin hetkiisi!
      Minä jään odottelemaan tytärtäni sunnuntairukoushetkeemme, aiheita riittää :) !

      Tykkää

  2. Niin, Tuulikki! Vähän etäisiltä nuo pari runoani tuohon sinun kirjoittamaasi ehkä vaikuttavat Ne on kirjoitettu jo eilen, mutta tulivat etsimättä mieleen blogisi luettuani.

    Arjen Jeesukseen ja Hänen opetuksiinsakin ne kuitenkin tässä lopun ajassa liittyvät. Raamattukin on siinä etäällä mukana, vaikka ei ehkä heti ensilukemalta löydy.

    Tykkää

    • Niin, Niilo :) ! Pääasia että sinä koit nuo sopiviksi.
      Ja lopunaikoja eletään aina vaan kiivaammin vaikka ne lienevät alkaneet jo aikoja sitten. Selvät ovat merkit ja sitä enemmin ja hartaammin tulisi olla murhe sieluista ja tahto tehdä se minkä voi, ja Jumala valtuuttaa, vielä pelastumattomien puolesta.
      Maailman loppuun saakka on Sana voimassa ja uskoisin myös lähetyskäsky.

      Tykkää

  3. Sana ON ja lopun ajat alkoivat tosiaan jo aikoja sitten. Tavallaan jo Kristuksen ylösnousemuksesta. Jotkut Hänen opetuslapsistaankin odottivat Herran toista tulemista jo omana elinaikanaan. Näin myös koko kirkon historia on tavallaan lopun ajan historiaa, jossa ei aina ole menty pelastuksen kannalta hyvään suuntaan. Arjen Jeesus on kuitenkin lupauksensa mukaan läsnä keskuudessamme näinä vaikeinakin lopun aikoina.

    Liked by 2 people

  4. ”Ei katsota minkäänlaista palvelutehtävää ylen, näytti se meistä miltä tahansa, jätetään itsemme ja toinen toisemme Jumalan Armon varaan!”

    Kopioin tuohon sanojasi, jotka sopivat omaan tunnelmaani tänään. Olin iltamessussa, joka oli myös riisuttu versio kaikesta, kun kesäillassa meitä liikkeellelähtijöitä oli n.10. Nuori pappi sanoi saarnaassaan, että Kristuskalliolle rakennettu majamme voi näyttää vaikka millaiselta tönöltä, köyhältä ja mitättömältä, mutta kun se on Krisuskalliolla, jolla turva on Jumalassa, on se arvokas Kristuksen tähden, vaikka maailma vieroksuisikin.
    Tuo tuntui tänään hyvältä kuulla!

    Liked by 2 people

  5. Minäkin Tuulikki olen SRO:n jumalanpalveluksista klo 11:00 täysin riippuvainen.
    Käyn kyllä muuallakin, mutta en vaihda kotikirkon palvelusta tuohon hegelliseen
    antiin mitä tuo Jumalanpalvelus tarjoaa. Laitoin nettiryhmän niille jotka eivät
    kokouksiin pääse syyystä tai toisesta; ”Anna uskosi kasvaa rakkaudessa”.
    4:ssä kuukaudessa se on kerännyt tuhat nälkäistä Jumalan lasta.
    Silti sinne aina joku toisten pieksijä ilmaantuu tämän tästä ja se on surullista.
    Mikä meitä kristittyjä vaivaa, kun emme osaa nähdä asioita noin kuten kirjoitit,
    vieläpä saman Isän lapsina ?

    Tykkää

    • Katri vastaan tähän vielä. Tämä on niin hyvä uutinen ja tärkeä!
      Tiedäthän että näitä SRO:n saarnoja on kuultavissa myös netistä.
      http://www.sro.fi/ohjelmat-radio-deissä/jumalanpalvelukset/kuuntele jumalanpalvelusten saarnoja.

      Erittäin hyvä oli mielestäni Raimo Mäkelän saarna ”Etsikkoaikoja” tosin sitä ei saatu kokonaan mahtumaan ja ”Tule jeesuksen luo” ihana vanha virsi oli poistettu myös saarnan pituuden vuoksi.

      Tuon linkin pitäisi olla noin, mutta löydät sen kyllä vaikka tuossa olisi joku virhekin. Minä käyn omalla kappelillamme joka toinen sunnuntai mutta muulloin, ja silloin kun en pääse, kuuntelen tuon sunnuntaisen lähetyksen.

      Niin, Katri, mikä meitä kristittyjä vaivaa kun emme voi hyväksyä toisiamme sellaisina kuin olemme, jos kerran olemme kristittyjä. Mikä meitä ajaa arvostelumielellä toistemme kimppuun. Jokainen meistä kristityistä on Jumalalle rakas kaikesta erilaisuudestamme huolimatta.
      Sydämen usko ja suun tunnustus pitäisi riittää ja myös että elämämme todistaisi sen minkä sanoiksi lausumme. Pyhä Henki meissä on ”Katso minä teen uutta” persoonallinen voima sekä sisäisesti että ulkoisesti.

      Liked by 1 henkilö

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s