Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Sana isille,nuorille ja vähän muillekkin

5 kommenttia

1.Joh 2: 12-14 Sana isille ja nuorille

12 Minä kirjoitan teille, lapseni: synnit on annettu teille anteeksi hänen nimensä tähden. 13 Minä kirjoitan teille, isät: te olette oppineet tuntemaan hänet, joka on ollut alusta asti. Minä kirjoitan teille, nuoret: te olette voittaneet Pahan.

14 Lapseni, minä kirjoitan teille: te olette oppineet tuntemaan Isän. Isät, minä kirjoitan teille: te olette oppineet tuntemaan hänet, joka on ollut alusta asti. Nuoret, minä kirjoitan teille: te olette voimakkaita, Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet Pahan.

 Image

Mikä on suruista suurin, kun pitkään eletään,

Mikä uurteet otsallemme painaa syvemmin.

Nähdä miten rakkaitamme täältä pyyhkäistään, 

Ja olla yksin maailmassa , niin kuin minäkin

Mutta onko se kohtalomme, onko meidät jätetty oikeasti yksin?

Tulemme kukin omista taustoistamme, hyvistä tai huonoista. Emme voi vaikuttaa siihen, mutta olemme silti osa tarinaa.

Tarinani Jeesuksen seuraajana on hyvä. Minulle on jo ennen syntymääni luotu osa siihen osa. Minulle on varattu paikka. Tuntuu uskomattomalta, että olen osa suurta Jumalan pelastussuunnitelmaa. Tässä suunnitelmassa minä en itse luo itselleni paikkaa ja merkitystä, vaan annan siihen valtuudet Jumalalle. Tässä ovat käteni, jalkani ja suuni, käytä Herra niitä.

Joh. 17:24 ”Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

Tarina, joka koskee minua, alkaa adventista runsas kaksituhatta vuotta sitten, vaikka kaikki on ollut valmiina jo alusta asti. Me juhlimme Joulua mutta adventti luo pohjan kertomukselle, joka liittää kaikki kansat ja ihmiset Jumalan suureen pelastussuunnitelmaan.

Aasi, vaatimaton ratsu tuo uuden kuninkuuden maailmaan. Kuninkaitten kuninkaan, joka avaa meille portin uuteen kaupunkiin hänen jäljessään, Saan huutaa Hoosianna! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä, Israelin kuningas!

Mutta työ täällä maailmassa on vielä kesken. Jeesus käski meitä, meitä jotka olemme osa suunnitelmaa tekemään työtä. Menkää ja tehkää hän sanoi…

Menkää ja tehkää… mitä se on? Minne menisimme? Kysy ja kuuntele mikä on paikkasi, mikä on roolisi suunnitelmassa. Rukoile ja kuuntele. Sitten mene. Mene seurakuntaan, sinä olet osa omaa seurakuntaasi, Seurakunta ei ole pappien ja kanttoreiden, nuoriso-ohjaajien ja lastenhoitajien oma maailma vaan seurakuntalaisten maailma ja sinä olet osa sitä. Rukous on kaksiteräinen miekka jonka toisen terän sinä luot ja Jumala valaa toisen. Yhdessä Pyhän Hengen kanssa siitä ja Yllesi puetusta Kristuksesta tulee sota-asu joka antaa sinulle voiman ja turvan.

Komeaa tekstiä ja suuria sanoja. Niin on ja takana on Kuningasten Kuningas ja pelastaja. Joskus on evankelistojen aika, joskus suurien profeettojen, Mutta meille on jo evankeliumi annettu eikä työmiehet elopellolle tule tyhjästä vaan meistä, jotka olemme saaneet Sanan.

Kirjoittaja: Tapio Laakso

Lapsenuskoinen sen tien kulkija

5 thoughts on “Sana isille,nuorille ja vähän muillekkin

  1. totta on, hyvä veli, työmiehet eivät tule tyhjästä, vaan meistä, jotka olemme sanan saaneet, jatketaan rohkeasti työtä Herran voimin

    Tykkää

  2. Ajatelmaa joka blogissa on, en tiedä kenen teksti se on se vaan törötti muistikirjassani 30.11 päiväysellä varustettuna tekstiaihion edellä. En tiedä tai muista mistä se on tullut 😀

    Tykkää

  3. Minua tuo ajatelma kuitenkin kosketti. Luin sen ajatuksella hitaasti useampaankin kertaan. Luulen Tapio, että ihmisinä meitä saattaa olla aika montakin , eri elämämme vaiheissa, joissa inhimillisesti tuollainen tunne mielemme saavuttaa/on saavuttanut.

    Sinä olet vielä nuori 🙂 et ole viittäkymmentäkään? Elämäsi on vielä täyttä kaikinpuolin et ehdi varmaankaan, ainakaan usein, kokea ajatelman mukaisesti. Vaikka toisaalta tuollainen tunne jollain tasolla kai saattaa olla seurausta peräti syntiinlankeemuksesta??
    Nuorempana kokiessani ”elämän tuskaa” ajattelin että ihmisessä on joku perusyksinäisyys jota ei saa millään olemattomaksi, aina se on ja tulee olemaankin.

    Ensimmäisten ihmisten osa oli käsittämättömän kova.
    Oli hirveää kokea Jumalan hylkäämäksi tuleminen ja Paratiisista karkoitus. – Ehkä meissä on jokin muisti syvällä sisällä ihmisyydessämme siitä(kin).

    Tässä tulee myös mieleen se minkä Jeesuskin koki, tuon hirveän hylkäämisen. Ajatusta seuraa että hän koki sen ettei meidän tarvitsisi sitä kokea. Eikä tarvitsekaan, kiitos Jumalalle, enää siinä muodossa kuin ensimmäiset ihmiset ja Jeesus.

    ”Kaikessa hän oli kiusattu niin kuin mekin, että voisi meitä auttaa” ja ymmärtää.

    Sinä kirjoitat niinkuin elät, siksikin kirjoituksesi ovat niin tosia.
    Taivaassa kerran saat nähdä millainen on se joukko joka on sinusta ja teoistasi hyötynyt. Tiedän että itse haluat annettavan kiitoksen Jumalalle, ja sinnehän se meneekin, mutta kiitos tekee varmaan myös hyvää näin maallisestikin.
    Heikkikin aiheesta blogin laittoi. 🙂
    Ihanaa kun olet taas palannut arkeen ja kirjoittamaan! Oikeasti ajattelin sinua paljon – ja rukoilin. Olet tärkeä 🙂

    Tykkää

  4. Tuo sama poltteli mun sisintä jonkin aikaa sitten. Että tarttis mennä jonnekin erikseen tekemään työtä Jumalalle. Mutta sitten yksi pvä Jumala kosketti mun sydäntä ja sanoi: ”Olen ihan rauhassa, paikallasi, niin minä teen sinusta majakkani ja saat loistaa rakkauttani maailmaan.” Minä olen jo siellä missä Isä minun haluaakin olevan. Kolmen tyttären äitinä kun rohkeasti tunnustan, että uskon, saan tällä paikalla tehdä työtäni Isän palvelijana, kolmen tyttären äitinä, lähihoitajana. Ja olen saanut toimia tässä tehtävässä, julistaa ystäville ja sukulaisille 🙂

    Tykkää

  5. Niin se on että Jumalan Valtakunta tulee esiin siinä missä me olemme. Ihan tavallisissa tilanteissa. Kotona ja ystävien kesken. Luonnollisella tavalla. Vaikkapa se että osoitamme vain sen mitä kunnioitamme riittää joskus tai se että siunaamme läheisiä ääneen.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.