Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Jumalan hullut

3 kommenttia

Rakkaus on vaikea asia. Armo  on vielä vaikeampi. Lopullinen sekoaminen tulee kun soppaan lisätään totuus. Laki sen sijaan tuntuu helpolta vaihtoehdolta. Lain selkeät linjat istuvat ihmiseen kuin nyrkki silmään.

Kun fariseus rukoili temppelissä ja kiitti Jumalaa siitä, ettei ollut kuin tuo vieressä oleva publikaani, hän tunsi olevansa lain paremmalla puolella. Publikaani parka taas tunsi ainoastaan sen mikä on totta.  Hänen elämänsä rikkoi lakia jatkuvasti ja hän saattoi vedota vain Jumalan armollisuuteen. Kumman Jeesus asetti esikuvaksemme.

Tuhlaajapoika retkeltään palatessaan ei odottanut saavansa mitään. Rahat olivat menneet ja myös maine. Toinen veli loukkaantui isän hyvyyteen ja armeliaisuuteen. Kumman asemaan me asetumme? Millainen isä meitä odottaa?

Palvelija saa valtavan summan anteeksi mutta itse tarttuu lakiin ja sen armottomuuteen. Miten hänen kävi?

Epärehellinen palvelija aiheuttaa valtavat taloudelliset tappiot rikkaalle isännälle mutta saattaa hänet hyvään valoon velallisten silmissä. Miksi Jeesus odottaa meiltä samaa asennetta?

Golgatalla toinen ryöväreistä ei koskaan täyttänyt lakia eikä tehnyt yhtään tekoa ja silti Jeesus armahti hänet. Miksi?

Jeesus opettaa selkeästi kenen omaisuutta laki on ja miten sitä luetaan. Jeesuksen opetuksia ei pidä lukea koskaan erillisinä viesteinä vaan kokonaisuutena. Rakkaus ja totuus yhdessä lukevat Jumalan lakia niin että lopputuloksena on armo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jumalan hullu on ihminen, joka heittäytyy puhtaasti Jumalan armon ja rakkauden varaan. Se on vapautta rakastaa jokaista ihmistä sellaisen kuin hän on. Jumalan hullusta hehkuu merkillinen valo ja sen piirissä on hyvä olla. Hänen suustaan tulvii lohdutuksen sanoja ja Pyhyys on läsnä. Vaikeina aikoina tarvitsemme Jumalan hulluja puhumaan Armon sanoja lain haavoittamille. Jumalan hulluja tarvitaan sielä missä muut eivät uskalla olla. Jumalan hullu ei askartele pahuuden ongelman kanssa, vaan hän sytyttää liekin ja karkottaa pimeyden.

Liity sinäkin tähän hullutukseen ja seuraa Jeesusta

Mainokset

Kirjoittaja: Tapio Laakso

Lapsenuskoinen sen tien kulkija

3 thoughts on “Jumalan hullut

  1. Hyvä!

    Olemme juuri käsitelleet pienessä Raamattupiirissämme Roomalaiskirjeen 7 lukua. Vaikeahan se on, mutta minua ainakin vapauttaa valtavasti vanhemman käännöksen mukainen Paavalin sanoma ” Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, m e i d ä n H e r r a m m e kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielelläni Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.”

    Tarkoitan tässä sanaa” Tämmöisenäni”, koska me kelpaamme Jumalalle tämmöisinämme eli kun Hän tahtoo pelastaa meidät Hän tekee sen rakkaudesta ja armosta sellaisina kuin olemme. Ei siksi mitä me olemme vaan itsensä ja rakkautensa tähden. Emme voi mitään tehdä ansaitaksemme Hänen armoansa. Vaikka ei se tarkoitakaan että uskoon tultuamme jatkaisimme syntien harjoittamista. Vaan olemme luonnostamme syntiin taipuvaisia.

    Meitä voi auttaa vain Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa.
    Kun ymmärrämme tämän omalla kohdallamme, emme asetu toinen toistemme yläpuolelle, niin kuin fariseus tässä mainitussa Raamatun kertomuksessa. Sekin taipumus meillä voi hyvinkin lihan mukaan olla!

    Minua on myöskin aina suunnattomasti siunannut juuri tuo missä ristillä riippuva rikollinen viimeisillään kääntyy Jeesuksen puoleen ja pelastuu armoon uskomalla, ilman tekoja ja suorituksia!!!

    Todellakin, annetaan itsellemme piut paut ja sytytään liekkiin joka karkoittaa pimeyden ja tuo maailmaan Valon, sillä Jeesus on Maailman Valo! Ja me saamme armosta hehkua Hänen Valoaan Jumalan juoksutyttöinä ja poikina. Kiitos Jumalalle!
    Kiitos!

    Liked by 1 henkilö

  2. Sana Rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat mutta niille jotka ukovat se on Jumalan voima !ON tämä ihmeelistä uskoa ja niin tervettä jälkeä tuo meille Jumalan voima ja rakkaus Jeesukseen saa meidät eheytymään ja paranemaan sisäisistä heikkouksista ja sairauksista ja onpa monta mieli sairasta saanut terveyden ristin sanoman kautta ja tänään on mahdollisuus löytää armo ja kiitollisen elämän ja voiman joka kantaa taivaan kotiin sakka Jeesuksen veren voitossa ,,kiitos ja siunausta ,keijo södertälje

    Liked by 1 henkilö

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s