Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Raamatun punainen lanka?

3 kommenttia

Jeesus ON alusta loppuun saakka. Hän oli, on ja tuleva on. Vain Hänellä on oikeus käyttää itsestään Jumalan nimeä ”Minä Olen” ja sitä Hän käytti ja käyttää! –  En voi kyynelehtimättä lukea esim. Johanneksen evankeliumia vaikka olen sitä aina uudestaan lukenut. Minusta se on niin täydellinen. Siellä on paljon Jeesuksen puhetta. Mikä voisi olla tärkeämpää. Ei mikään, Hän on Elämän leipä ja vesi. Aamulla ajattelin Herran siunausta, rukousta. Siinähän pyydetään että Herra kirkastaisi kasvonsa meille ja olisi armollinen. Edelleen että hän kääntäisi kasvonsa meidän puoleemme (ja antaisi meille rauhan). Keskityn tähän.

Nythän on runsaasti puhetta siitä mitä voi uskoa todeksi Raamatussa ja mitä ei. Monet ovat sitä mieltä esim. että kaikki pääsevät taivaaseen, mutta Jeesus sanoo selkeästi muuta! Hän selittää tarkemmin. – Ei, älä lopeta tähän, sinä joka tätä luet. Jumala tosin on sanonut että (Joh. 3.16) Niin on Jumala maailmaa rakastanut ettei yksikään joka häneen uskoo (hukkuisi) joutuisi kadotukseen. Korostus kuitenkin on, koko sanomaa ajatellen,  kohdassa ”Joka Häneen uskoo”! Ilman uskoa ei voi olla otollinen, sanoo Raamattu. Tarkoittaa sitä että sen joka Jeesuksen luokse tulee  täytyy uskoa Häneen ts. siihen että Hän voi ja tahtoo pelastaa. Usko ei koskaan lähde meistä itsestämme vaan on Jumalan lahjaa ja armoa. Kun se on lahjaa niin sitä tarjotaan meille, halutaan antaa, mutta otammeko vastaan?

Mutta nyt tulen tuohon Herran siunauksen kohtaan. Pyydämme että hän kääntäisi kasvonsa meidän puoleemme. Emmekö silloin mekin ole kääntyneet Hänen kasvojensa puoleen? Odottaen! Kun kohtaan ystävän tai vieraan, ihmisen yleensäkin, niin en käännä hänelle selkääni vaan kasvoni. Siis jos todella haluan kohdata hänet, olla hänen kanssaan parhaassa mahdollisessa kontaktissa/yhteydessä häneen. Jos meillä on onni saada rakastaa jotain ihmistä, aviopuolisoa, lasta, sisarta, veljeä, äitiä isää jne. sitä hanakammin ja useammin haluamma nähdä hänen kasvonsa ja hänen silmänsä, tuntea hänen läsnäolonsa. On varmaan vaikea uskoa että Jumala haluaa samalla tavall, ja vielä enemmän, nähdä meidän kasvomme kääntyneinä hänen puoleensa. Hän haluaa nähdä rakkautta silmissämme ja tuntea sydäntemme kaipuun ja halun hänen puoleensa. Rakkaus hänen kanssaan on täydellistä, sellaista ei ihminen voi edes täysin ymmärtää.

Mihin perustan väitteeni etteivät kaikki pääse taivaaseen. Jumalan Sanaan Raamatussa. On totta että Jeesus itse erottelee ihmiset toisistaan. Hän puhuu kahdenlaisille ihmisille, niille jotka ovat hänen omiaan ja niille jotka eivät. Mutta se ei tarkoita etten minä, syntinen ihminen, olisi hänelle rakas ja tahtomisen arvoinen, olen minä. Minun vuokseni hän kärsi tuskallisen kuoleman ja nousi kuolleista, että minä voisin saada syntini anteeksi, kääntyä hänen puoleensa ja antaa elämäni hänen hoidettavakseen ja pelastettavakseen. Hän, Jumala on ensin rakastanut minua ja hänen rakkautensa syyvyys, hyvyys ja käsittämättömyys vetää minua puoleensa, niin että haluan enemmän kuin mitään muuta, olla matkalla Hänen iankaikkiseen valtakuntaansa. Sinne on ovi auki kaikilla jotka Jeesusta rakastavat.

Tätä aihetta olen ajatellut, tahtonut kirjoittaa, koska tämä on evankeliumin sanoma. Nyt sen tein ja se voi olla viimeinen tekoni, mutta en pelkää. Rakkaani, Jeesus, sanoo mm. Joh. 14 lvun heti alussa:” Älköön sydämenne olko levoton, uskokaa Jumalaan ja USKOKAA MINUUN. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa….” Tässä kohtaa hän on opetuslastensa kanssa ja puhuu heille. Kannattaa oikeasti lukea Johanneksen evankeliumia rukoillen. Ainakin 14-18 asti. Ja siitä eteenkin päin. Jumala rakastaa luomaansa ihmistä ja koko maailmaa. Ei hän tahdo pitää mitään asiaa niin vaikeana että joku jäisi Taivaan Valtakunnan ulkopuolelle. Tulihan Hän Jeesuksessa itse kärsimään, kuolemaan ja sovittamaan meidät itsensä kanssa.

Tämän olen kirjoittanut ja sydämeni on malja kyyneliä täynnä. Mutta tiedätkö, Jumala laskee joka ikisen kyyneleen jonka ihmiset hänen ja lähimmäistensä vuoksi vuodattavat.

”Käännä katseesi Jeesukseen ja odota Herraasi vaieten, sillä Jeesuksen suuren rakkauden saahan syntinen osakseen.

Suuntaa mielesi Jeesukseen ja syvälle armonsa syvyyteen, näet tyhjäksi kaiken turhuuden näet Jeesuksen suuruuden.

Tunnen Jeesuksen pyhyyden ja ylistän, rukoilen kiittäen, nytkin edessä Herran Jeesuksen tahdon viipyä palvoen.”

Advertisements

3 thoughts on “Raamatun punainen lanka?

  1. Hei Tuulikki, kiitos tekstistä. Olen ollut samoissa mietteissä kanssasi tuolla blogimetsä.fi sivustolla Isä meidän rukouksen mietteissä. Löysin tänään tänne, kun Heikki H.n tekstissä siellä oli maininta tästä blogitaivaasta. Minulta oli mennyt tämä osoite ihan ohi. Mutta, se mitä kirjoitit, että Jeesus ON, sanon kanssasi,että totiseti on.

    Tykkää

  2. OI VIRPI!!!! Ihana tavata, olen sinua kovasti ajatellut ja kaivannut. Olet Herran lahja, OI! Tule pysyvästi tänne, ala blogistiksi! Olen jo useasti täällä kirjoittanut meidän vähäisestä joukostamme ja kaivannut ennen kaikkea hyviä sisaria K24 ajoilta tänne. Voi kuinka riemullista. Herra on Hyvä! TULE! Uskon että Tapiokin ilahtuisi!

    Tykkää

  3. Oikein Tuulikki tiedetty :)

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s