Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Mitä rakkaus on…

2 kommenttia

…”Niin monet laulut rakkaudesta ovat taivaan tuuliin haihtuneet ja tuhannesta lupauksesta ovat jäljellä vain kyyneleet…Mitä rakkaus on? Sitä kauan hain. Hetkenkö huumaa, vai valhettako vain? Mitä rakkaus on, rakkaus ikuinen?! …
– Vain luota ristin löydät vastauksen!”

Jo viikon verran on tämä laulu tavalla ja toisella pyörinyt mielessäni ja kun en pääse siitä eroon on ehkä kirjoitettava se ulos.
Tosiasia on, ettei tässä maailmassa ole mitään ehjää, ei muuta kuin tuo Ristin Rakkaus. Ja kuitenkin jokainen ihminen kaipaa saada olla jollekin olemassa. Tärkeä, ei ehkä ole se oikea sana, mutta tuntea että edes joku kaipaa, tahtoo olla läheinen ja muistaa. Ihminen joka ymmärtää ja haluaa tavata juuri minut, –  tai sinut.

Viikko sitten pääsin meidän kappelillemme ja se on aina juhlaa. Meillä on se armo että Jumalan Henki, on siellä vahvasti läsnä! Tyttäreni kanssa rukoilemme ahkerasti oman yhteisömme, koko maailman ja kaikkien uskovien puolesta, mutta palavimmin oman yhteisömme ja kaupunkimme. Olemme, Jumalan armosta, saaneet kokea ja nähdä sellaista Hengen silmin joka rohkaisee aina uudelleen siunaamaan kaikkea sitä mitä Herra antaa rukoiltavaksi, koko ”Suomen Siionissa”! Jos kuka enää tätä sanontaa vielä ymmärtääkään?

Mitä rakkaus on?

Minä näen sen etenkin kappelillamme siinä kun eräs hiljainen sisar hoivaa ja taluttelee sellaisia vanhempia ihmisiä jotka eivät omin toimin enää pääsisi Jumalan Sanan kuuloon. Näen sen siinä, jossa vanhemmat tuovat lapsiaan Elävän Sanan ääreen kuten myös isovanhemmat lastensa lapsia! Siitäkin huolimatta vaikka omat eivät olisi vielä löytäneet tietään Jumalan luo. Minä itse koen sen lempeissä silmissä joista paistaa hyvyys ja lämmin tunne! Yht´äkkiä vieras onkin tuttu, halaus lämpöä täynnä ilman mitään outoutta. Jossa sydän kohtaa sydämen, eikä sanoja tarvita.

En aivan muista olenko jo kirjoittanut eräästä naisesta kappelillamme, joka kohdallani kysyi mikä vammani on? Sanoin olevani sairastunut aikoinani polioon ja hän oli sen tunnistanut, koska oli ollut töissä kuntoutuslaitoksessa joka meille ja sotainvalideille aikoinaan Käpylään rakennettiin. Sen jälkeen olemme olleet kuin sisarukset vaikka emme sanoja vaihtaisikaan ja näemme harvoin, vain kappelilla. Tapaamisemme jää vain lämpimäksi, mutta vahvaksi halaukseksi, sanoja ei tarvita mutta tulen hoidetuksi. SE on rakkautta.

Kaikki tämä, kaikki kauniit laulut, Jumalan Sanan kuuleminen ja lukeminen, seurakuntalaisten näkeminen ja kokoontuminen samaan tilaan ovat ruokaa, jonka veroista ei ole. Kuinka yksin olisikaan ilman sitä rakkautta, joka kerta toisensa jälkeen vetää, meitä kaikkia, siihen yhteiseen kokoontumiseen jossa saamme kokea todellista, ehjää ja ikuista rakkautta!

Saahan sitä kokea kotonaankin avatessaan Raamatun, mutta Jumala on tarkoittanut ihmiset toisiaan varten, kokemaan yhteyttä ja tulemaan siunatuiksi samasta Hengestä ja Elävän Veden lähteestä, joka tulee Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen läsnäolon moninkertaistumisesta yhteydessä toisiimme ja Häneen.

Sanoohan Jeesus itse Johanneksen evankeliumissa luvussa 13:34-35: ”Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, NIIN KUIN MINÄ OLEN TEITÄ RAKASTANUT – ETTÄ TEKIN NIIN RAKASTATTE TOISIANNE. Siitä Kaikki tuntevat teidät MINUN OPETUSLAPSIKSENI, – Jos teillä on KESKINÄINEN RAKKAUS!” 

Ihana on tuo ikuinen Sana joka täydellisestä ja ikuisesta rakkaudesta kertoo! Kiitos Jumalalle Sanastaan ja niistä kaikista jotka sen ottavat vastaan ja omakseen ja jotka tahdomme rakastaa toisiamme ja ”tätä kurjaa maailmaa” Jumalasta lähtöisin olevalla rakkaudella niin kuin vain se kohdallamme mahdollistuu..

”Tässä oon Sun edessäsi, läpivalaisussasi, tahdon antaa itseni, heittäytyä varaasi. Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni, ilman Sua en tahdo elää hetkeäkään! ….kerto.
Vain sä voit tyydyttää nälkäni, vain Sä voit tyydyttää janoni, vain Sä voit muuttaa elämäni, niin etten elää minä, vaan Sinä minussa, niin etten enää elä minä, vaan Sinä minussa. Oot valoni, oot voimani, oot ruokani ja juomani, niin etten enää elä minä vaan Sinä Minussa” !

Niin etten enää elä minä vaan Sinä minussa! Kaikkivaltias Jumala vain Sinä Voit auttaa meitä tässä!

(osa Petri Kososen laulusta Vain sä voit)

2 thoughts on “Mitä rakkaus on…

  1. Sinun tekstisi, kokemuksesi ovat aina niin lämpimiä. Elämää nähneitä ja silti ja siksi lämpimiä. Kiitos.

    Liked by 1 henkilö

  2. Hei Juha! Opastaja tässä vieressä, kokeilemme onnistuuko kommentin lähettäminen, jos ei niin ei, mutta hyvää päivää 😉 !

    Tykkää

Kommentoi

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.