Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Asiakaslähtöinen parannuksentekokokemus

4 kommenttia

OLYMPUS DIGITAL CAMERANykymainoskielessä kaikesta tehdään elämyksiä. Uskon, että joululoma Kaukoidässä on elämys (kysykää vaikka Ilkalta). Mutta täytyykö maitopurkin hakemisesta Siwasta tehdä elämys?

Jos markkinointiviestintä ei halua saatella asiakassekvenssiä ihan elämykseen asti, niin edes kokemus on saatava. Viranomaislomakkeen täyttäminen netissä onkin puuhakkeentäyttökokemus.

Sitä paitsi enää ei pykätä huteraa hökkeliä hietikolle vaan rakennutetaan kolmitasoratkaisu jykevälle graniitille.

Jotta ihmiset ymmärtäisivät, että kaikessa ollaan inhimillisiä, niin kaikki on asiakaslähtöistä.

On oikein ja kohtuullista alkaa soveltaa samanlaista markkinoinnin hengen inspiroimaa kieltä myös kristillisen elämän markkinoinnissa eli evankelioimisessa. Ajatus ei ole edes uusi: uskonratkaisujahan on tehty jo iät ja ajat. Siitä huolimatta on aika faceliftata hengellisiä markkinointiratkaisuja.

Useiden hengellistä elämää promoavien tahojen mukaan uskonratkaisu on keskeisessä osassa ihmisen pelastumisen kannalta. Sitä edeltää usein tila, jota kutsutaan katumukseksi. Katumus on markkinoinnin edistämisen kannalta nykyihmiselle aivan liian syyllistävä termi. Siksi on parasta puhua transgressiosta vieraannuttavasta kokemuksesta. Sitä ei ymmärrä tämän kirjoittajakaan.

Vaikka kristityt ovat Voittajan puolella, elämä ei aina ole helppoa. Joskus pitää kilvoitella. Kilvoittelusta tulee mieleen tuska ja hiki. Ei käy! Jokaisella ihmisellä on omat heikkoutensa ja haasteensa. Näin ollen kilvoittelusta ei käy mikä tahansa tylsä itsehillintä. On viisasta laatia jokaiselle oma hengellinen kunto-ohjelma, josta saa täyden asiakaslähtöisen parannuksentekokokemuksen.

Ennen pitkää ollaan siinä kohdassa, että ikuisen elämän henkilökunta avaa asiakasrekisterinsä. Siinä kohdassa on turvallista tietää, ettei ole uskonut mitä tahansa markkinointiviestintää vaan on seurannut selviytyjien strategiaa. Edessä on taivaaseenastumiselämys. Siitä kelpaa twiitata kavereille!

Miten muuten faceliftaisitte sanan armo?

Mainokset

4 thoughts on “Asiakaslähtöinen parannuksentekokokemus

  1. Hauskasti kirjoitettu vakavasta ja tärkeästä asiasta, kiitos Juha.

    Tykkää

  2. Jaa-jaa. Aika hauskalta kuulostaa tuo asiakaslähtöinen parannuksentekokokemus. Joku saattaisi luulla, että siinä on mukana kikkailua uskonasioilla, mutta näin markkinataloudellisessa tietoyhteiskunnassa se voi olla totisinta tottakin.

    Itsekin löysin Jeesuksen korkeimmaksi voimakseni tekemällä parannusta viinanjuonnista päivä kerrallaan. En ole tässä hommassa ainoa, vaikka moni samoista lähtökohdista retkahtaakin. Eikä kaikki Jeesustakaan minään raittiusmiehenä pidä, kun muuttihan tämä veden viiniksi Kaanaan häissä. Tämä on kuitenkin vähän kaukaa haettu juttu.

    Ja siksi toiseksi pahat kielet kertovat jonkun retkahtaneen ehtoollisen ”malagastakin”, vaikka asiakaslähtöistä on Jeesuksen verenkin valinta ehtoollisella. Joillekin se on aidompaa, kun siinä on mukana muutama prosentti perinteitä kunnioittaen.

    Tykkää

    • Vakava asia tämän tekstin takana on kaksipiippuinen.

      Toisaalta minua ihan oikeasti ärsyttää mainoskieli. Pieni ilkimys minussa sai idean sen soveltamisesta hengelliseen viitekehykseen. Markkinoinnin kielen soveltaminen jossain muussa ympäruistössä tuo esiin sen hassuuden.

      Toisaalta taas on niin, että uskosta pitäisi kertoa tämän ajan ihmisille tämän ajan kielellä. Pikkiriikkinen tutkielmani taitaa tuoda esiin sen, että mainoskieli ei ehkä ole sopivin vaihtoehto.

      Tykkää

  3. Hauska oli tekstisi kautta pohtia tätä kielikysymystä.

    Kuuntelin pari päivää sitten Hilja Aaltosen haastattelun youtubesta. Hän kertoi jaksavansa kuunnella vaikka kuinka kauan sellaista saarnaajaa, joka puhuu Raamatun rinnalla jotakin omasta kokemuksesta ja aitona itsenään. Pohdiskelin, että niinhän se tosiaan on omankin kuuntelemiseni kanssa.
    Ja tuo ihmeellinen Pyhä Henki tekee sitten salattua työtään kuulevissa korvissa:)

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s