Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Mitä se on?

7 kommenttia

Joskus aamuyön tunnit ovat pitkiä. Silloin on aikaa pohtia ja ajatella asioita. Valvoessa on aikaa viedä omia juttuja Jumalan eteen.  Joskus paini tyynyn kanssa muuttuu Jaakobin painiksi kun tivaan väsyneenä Jumalalta vakuuksia hänen olemassa olostaan. Ihmisyyden olemus paljastuu silloin selkeimmin eli elän erossa Jumalasta langeneessa maailmassa.

Itselläni New Wine kesätapahtuman opetukset, kohtaamiset ja sielä koettu Jumalan puhuttelu jylläävät takaraivossa kun arki pyrkii haalistamaan kaiken. Miten pysyä Jumalan läsnäolossa ja kasvojen edessä. Päähäni iskee kysymys Jumalanvaltakunnan paikasta. Missä se on nyt. Mitä se on? Olenko minä lähellä sitä vai jäikö se jonnekkin eiliseen, kun vielä jaksoin olla terävänä ja ehkä hurskaskin. Olenko oikealla tiellä. Teenkö jotain väärin?

Jeesus julistaa, että hänen mukanaan Jumalan Valtakunta on tullut lähelle. Ymmärrän kyllä, että Jeesuksen suora toiminta ilmentää sitä mitä Jumala, Isä meistä ajattelee, mutta entäs ne apostolit ja kaikki muut, jotka Jeesus lähetti matkaan ja eikös myös heidän mukanaan Jumalan valtakunta kurottautunut ihmisiä kohti. Mites on sitten minun laitani. Ilmennänkö minä mitenkään Jumalan valtakuntaa?

Mitä siis tapahtuu ja mikä toimii silloin, kun Jumalan Valtakunta on tullut lähelle. Ensimmäinen asia on Sana. Raamattun kertomus ja totuus on kaiken pohjalla. Se mitä Jeesus on opettanut. Toinen on Pyhä Henki, joka on Jumalan Henki, persoona, jolla on tietoinen oma tahto ja joka todistaa Jeesuksesta. Kolmas on Ihminen itse, joka luottaa siihen, että Jumala toimii hänen kauttaan ja hän antautuu Jumalan käytettäväksi sellaisena kuin on.

Aamuöinen paini päättyi kuvaan, jossa ihminen laskee toisen päälle kätensä ja rukoilee. Siinä tilanteessa  Jeesus toimii ja  Jumalan valtakunta kurottautuu ihmisen käden verran tämän maailman puolelle ja rukoiltavan ihmisen ylle. Kun rukoilija koskettaa toista ihmistä, silloin Jeesus pääsee koskettamaan ihmistä, sekä rukoilijaa että rukoiltavaa. Näin Jumalan valtakunta on taas tullut lähelle.20140910_202020

Mainokset

Kirjoittaja: Tapio Laakso

Lapsenuskoinen sen tien kulkija

7 thoughts on “Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Mitä se on?

  1. Kun lähdemme liikkeelle Jumalan lähettäminä ja käytämme Hänen Henkensä lahjoja, tuli leviää. Ja leviävä tuli saa omankin liekkimme lepattamaan isommin.

    Lähdetään rohkeasti liikkeelle kohtaamaan ystäviä, tuttavia ja tuntemattomia, koska Jumala niin kehottaa. Rukoillaan heidän puolestaan ja kerrotaan että Jumalan valtakunta on tullut näin lähelle.

    Liked by 2 people

  2. Tuossa yllä Sami Kosolan kommentissa on se toinen puoli, se johon pitäisi pystyä ja pyrkiä, tai jonka pitäisi olla Jeesuksen omille se itsestään selvyys. Ja useimmiten kai onkin – vai onko?

    Nyt kun KAIKKI muut, paitsi minä, ovat olleet kaikenlaisissa hengellisissä tapahtumissa juhlien yhteen menoon monta päivää, en tunne kuuluvani enää joukkoon.
    Mitä sanottavaa tai tehtävää minulla voisi olla kun toiset ovat olleet runsaitten pöytien äärellä ja kuulleet väkeviä julistajia, rukoilleet toistensa puolesta ja olleet rukoiltavina. jne. Millainen on nyt minun Jumalan Valtakuntani?

    Yksinkertainen, arkinen, ikävöivä? Kyyneleinen? Kyllä, mutta myös ja edelleen SANAN Valtakunta! Siinä Hän on aina läsnä, ilossa ja itkussa.
    Sydämen kaipauksessa ja halussa Elävän kohtaamiseksi.

    Kirja on auki Jesajan 61 luvun kohdalta. Sen otsikko on, nykyisin luettavassa käännöksessä: ”Herran voideltu tuo ilosanoman”, luen siitä jakeita 1-3 uudelleen ja uudelleen, sen minkä vesissä silmin näen.
    Jeesus ….

    Liked by 1 henkilö

  3. Tuulikki, Sanan valtakuntaa parempaa ei olekaan. Se on yhtä juhlaa. Vaikka sen viini maistuisi joskus pahalta, se on pyhää.

    Liked by 2 people

  4. Taidan olla huono päätösteni pitäjä, mutta eipä ole ensimmäinenlipsumiskerta.

    Tapio, kysyt Mitä se on?

    Se on minunkin mielestäni sitä, mitä kirjoitit, mutta, mielestäni, myös tätä:

    Menin, laiska, muurahaisen tykö…
    Eli toteutin sattumalta tämän kehotuksen: ” Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.” (Sananl. 6:6)

    No en minä nyt edes sattumaltakaan mennyt muurahaisen tykö eli luokse, mutta jotta edes tulisi liikutuksi hiukkasen enemmän kuin kepin kanssa könkätä ja katsella kyllästymiseen asti samaa tien varressa olevaa mäntyä, joka ei häviä näkyvistä vielä vartinkaan aikana, niin tartuin härkää tai oikeammin kunnan nelipyöräpotkuria sarvista ja lähdin ”reissulle”, melkeinpä kilometrin päähän asunnoltamme Tiiholantieltä eroavaa Alapunnantietä ja ”pysäköin” potkupelini sen varteen, metsä kummallakin puolella tietä.

    Istuin pyörän istuinosalle, lenkkiaikaa kun voi sillä keinoin hienosti pidentää!
    Siinä istuskellessani ja mitä lie tai josko mitään miettiessäni huomasin pientä liikettä. Muurahaisia mennä vilisti eri suuntiin tiellä ja tienvierellä. En muuten olisi niihin mitään huomiota kiinnittänyt, mutta sitten havaitsin ryhmätyötä keskellä kapeaa hiekkatietä.

    Kolme muurahaista, yksi toisesta ja kaksi toisesta päästä pari- kolme senttistä toukkaa sitä kummastakin päästä kiinni pitäen raahasivat sitä tienreunaa kohden. Lähellä tien reunaa meinasi tulla tenkkapoo, ohut kuivunut ruohonkorsi jäi toukan molempien päiden väliin poikittain ja ajattelin jo homman jäävän siihen, mutta mitä vielä. Jompikumpi puoli kiersi takaisin ja niin matka jatkui. Sama tapahtui kohta myös pienen sepelimurikan kanssa. Kohta ne toukkineen katosivat tienvarsiruohikkoon.

    Johtopäätökseni:
    Sama Luoja, joka Raamatussa on ilmoittanut nimekseen Jahve, on paitsi muuta luonut sekä koko Universum systeemin, myös siihen kuluvat nuo muurahaiset ynnä sen toukan.

    Tai ei tietenkään yksilöllisesti niitä, kuten ei meitäkään, vaan lait, joiden ohjaamina kaikki on tapahtunut

    JA TAPAHTUU EDELLEEN!

    Liked by 1 henkilö

    • Minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun. Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot mutta minun armoni ei sinusta väisty.
      Lämpimämpää kesää sinulle. Lojun teltassa jossain Vuotson kupeessa.

      Tykkää

  5. Tapio

    Koska tämän sisältävä ” Lämpimämpää kesää sinulle. Lojun teltassa jossain Vuotson kupeessa.” kommenttisi on heti tuon sitä edeltävän omani alla, niin rohkenen omia tuon toivotuksesi itselleni!
    Mitä tuohon Vuotson kupeeseen tulee, niin nuorin tyttäremme perheineen oleilee parhaillaan Luostolla, jotain öbaut 120 – 130 km etelämpänä. Samaa kuntaa olletikin.

    Tykkää

  6. Amen. Paljon pohdintaa kirjoitus sisältää.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s