Blogitaivas

Usko, toivo, bloggaus.

Taivasmagneetti

6 kommenttia

Valtava oivallus. Jumalan valtakunta on määränpäässämme kuin magneetti, joka vetää puoleensa sisimmässä olevaa Pyhää Henkeä, joka kirkastaa Valtakuntaa meissä. Kun katseen kiintopiste on Jeesuksessa, toimii magneetti vastaansanomattomasti. Ylösnoussut vetää puoleensa ylenpalttiseen iloon, jossa ei enää ole itkua ja tuskaa. Jo nyt parhaimmillaan se voi pyyhkiä pois kaikkea matkaa hidastavaa. Jumalan valtakuntaan kuulumaton aines minussa karisee Pyhän Hengen vetovoimassa.

Kaikki tässä ajassa ympäröivä vajaavainen ja Jumalan vetovoimaa häiritsevää saattaa hidastaa tai pysäyttää, mutta Jumala ei muutu, kutsua ja vetoa ei peruutetakaan. Sinä olet Minun, sanoo tuo ihmeellinen, vastaansanomaton. Anna Minun puhdistaa ja taas mennään…

Jumalan Valtakunta sisäisesti meissä, meidän keskellämme, yhteisen kiitoksen keskellä. Yhteinen kiitos voi olla joskus sitä, että oma matka hidastuu, jotta Jeesus saa korjata jonkun toisen magneettikenttää. ”Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys” Koska itse en voi millään tietää, ketkä kaikki kuuluvat omaan vaikutuspiirini, hyvä olisi varmuudeksi osata kohdella jokaista kuten tämä olisi juuri se, jonka on tarkoitus pysyä samassa Hengen yhteydessä. Rosoinen ja romuluinen voi olla oma taival, mutta Jumala hioo eläviä kiviä ja vetää puoleensa. Uudestaan ja uudestaan joka-aamuisella tuoreella armolla.

Tietäväisemmät saattavat kärsiä vertauksen mahdollisesta asiapitoisuuden ontumisesta, sillä magneettien toiminnasta ymmärrän vain sen verran mitä lapsena ja sittemmin lapsettuneena olen niillä leikkinyt. Joten korjaavat kommentit ovat aina paikallaan.

Magneetti-idean ytimen heitti tietoisuuteen Ian Parkinson Himoksen New Winessa. En muista ketä siteerasi, mutta Pyhä Hengen vahvistus oli tärkein. Mikä ihmeen Pyhä Henki, kysyy joku. Sitä minäkin, ihmeen Pyhä Henki, yllättävä ja vangitsematon – samalla mutkaton, ihmisen puolustaja. Ajattelen pysyä kaveruudessa ja tutkimusmatkalla. Hän pitää magneettini kunnossa.

Mainokset

6 thoughts on “Taivasmagneetti

  1. ”Jumalan valtakuntaan kuulumaton aines minussa karisee Pyhän Hengen vetovoimassa.”
    Tänä aamuna mielessäni on ollut laulun sanat :”kun itse Jumala toivoaan kylvää, meihin toivottomiin”. Tuo sama ajatus, kun tekstissäsiskin. Kiitos.

    Tykkää

  2. Kiitos Virpi. Olit mielessä juuri eilen kun kuljin ystävän kanssa Turun asfalttia eteenpäin 🙂 Kirjoitit niin hyvin miten Jeesus on tie, ei tienviitta. Siitä löytyi elämää ja soljuvuutta, toivoa.

    Tykkää

  3. ”Mutta Jumala ei muutu”! ”Ei vaihteen varjoa luonsi sun” lauletaan eräässä hengellisessä laulussakin.
    Kirjoitin juuri tuonne toisaalle että kun ”kasvaa” iässä ja armossa, eli kun tulee paljon vuosia ja kokemuksia uskossa olemisesta ja vaeltamisesta, se mitä itse on kokenut ja mitä mieltä ollut, ei enää ole niin tärkeää kuin että on oppinut tuntemaan millainen ihminen on ja Kuka Jumala on.
    Parasta ajan kulumisessa onkin että Jumala saa tehdä työtään ihmis sydämessä. Koska Hän on totuus. Hän näyttää, ainakin itselleni oman sisimpäni ja kertoo samalla itsestään. Saan huomata että kaikki me olemme vain ihmisiä, erilaisia mutta vain ihmisiä. Silti Jumalalle rakkaita ja arvokkaita. Sellaista rakkautta kuin Jumalan, ihminen ei saavuta eikä voi ymmärtää, mutta Jumalan rakkaus avartaa mielen, sielun ja sydämen. Ihmiselle on mahdollista saada kipinä Jumalan rakkaudesta sisimpäänsä ja sitä myöten sen säteilyä kohdistettavaksi kanssamatkaajiin. Tien kulkijoihin!

    Nyt en ihan tiedä kuinka sivuun aiheestasi menin, mutta ”haittaaks se”? Joka tapauksessa tervetuloa joukkoon!
    T: ”rosoinen ja romuluinen” 🙂

    Tykkää

  4. Kiitos, Tuulikki, ei haittaa 🙂 En ainakaan itse ole sitä ihmistyyppiä, joka kovin tarkasti osaa pysyä tietyn otsikon alla. Kiva lukea muilta uusia vivahteita ja eri näkökulmia.

    Tapa, jolla tässäkin avasit Jumalan rakkautta, lämmitti sydäntä. Lisää kipinöitä ja lämpöä tiellä.

    Tykkää

  5. Hyvä vertaus tämä magneetti. Magneetti vetää aina puoleensa itselleen sopivaa ja hylkii itselleen sopimatonta. (Hmm, entäs sitten kaikki ei-magneettiset ilmiöt maailmassa?)

    Tykkää

  6. Aivan 🙂 ei-magneettiset ilmiöt ovat kysymisen arvoisia asioita,
    mutta ylittävät ymmärrykseni. Enkä osaisi rinnastaa vastausta
    jumalasuhteeseen. Tiedän vain että ihmeellisen Jumalan olemus on vetää
    ihmistä puoleensa. Ja huokaisen syvään. Sillä omat voimat eivät
    riittäisi ihmeellisen matkan päämäärään saakka.

    Tykkää

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s